Dietă pentru sănătatea ta sexuală

Atât pentru femeie, cât şi pentru bărbat sănătatea sexuală este strâns legată de starea generală de sănătate, de tonusul organismului şi de echilibrul psihic. Oricând o afecţiune sexuală poate influenţa apariţia unei alte afecţiuni în oricare dintre celelalte părţi ale corpului, la fel de viabilă fiind şi viceversa.

Câteva exemple concrete: recent cercetători de la un colegiu de cardiologie american au constatat că disfuncţia erectilă este adesea un indicator precoce a unor slăbiciuni medicale cardiovasculare. Un alt studiu ştiinţific a demonstrat că bărbaţii care au declarat trei sau mai multe orgasme pe săptămână au experimentat cu 50% mai puţine infarcte sau accidente vasculare cerebrale, comparativ cu cei care au mai puţine experienţe orgasmice.


Există un raport de reciprocitate: trebuie să fii sănătos ca să poţi avea o viaţă sexuală bună şi trebuie să ai o viaţă sexuală bună ca să fii sănătos. Dieta, sportul, managementul stresului, nutriţia, toate joacă un rol esenţial pentru o funcţie sexuală sănătoasă.

De ce contează sănătatea în ansamblu?

De la o simplă entorsă la o gleznă la tensiunea arterială prea mare, de la alergii sezoniere la diabet, toate problemele de sănătate necesită tratament şi îngrijire. Este important să realizăm că atât condiţiile bolilor, cât şi tratamentul au un impact important asupra funcţiei sexuale. Chiar şi numai administratea anticoncepţionalelor pot influenţa negativ libidoul. Dar, indiferent de situaţiile speciale în care te poţi afla, sunt întotdeauna modalităţi prin care să incluzi în viaţa ta intimitatea sexuală şi cea emoţională.

Sportul, bun la toate

Exerciţii fizice precum cele tip aerobic menţin un ritm sănătos al sângelui şi ajută la producerea oxidului nitric care poate fi numit  „sângele ce pompează excitarea sexuală”. Bărbaţii care nu fac sport sunt mult mai susceptibili de a trăi experienţe jenante cum ar fi tulburările erectile decât cei care parctică orice formă de sport. Situaţia se poate extrapola şi în cazul femeilor – cele care nu depun efort fizic se confruntă mai des cu lipsa excitării.
Iar sportul nu este responsabil numai cu sporirea fluxului sangvin, ci şi cu eliberarea endorfinelor care contribuie la relaxare şi la creşterea libidoului.

Cea mai bună dietă pentru sănătatea sexuală

Un regim alimentar incorect este principala sursă pentru bolile de inimă, colesterol ridicat, hipertensiune, boli arteriale. Aceste simptome inhibă fluxul sangvin spre organele genitale şi declanşează, implicit, lipsa dorinţei sexuale. Aşa că, mănânci pentru inimă, mănânci şi pentru dorinţa sexuală: când raportul „nutrienţi – calorii” dintr-o mâncare este mare – aşa cum se întâmplă cu cele mai multe legume – organismul arde grăsimile şi starea de sănătatea este la cote maxime.
Prin urmare, secretul constă într-o dietă formată din alimente nutritive, cu puţine calorii.

Stresul şi somnul afectează libidoul

Aşa cum am mai scris şi în alte articole, sexul plăteşte o taxă mare stresului din viaţa ta. Anxietatea inhibă dorinţa sexuală, înconjurându-te într-un cerc vicios şi distructiv. Pentru a avea o viaţă sexuală sănătoasă trebuie să trăieşti într-o relaţie sănătoasă care o încurajează, prin tot ceea ce înseamnă ea: comunicare, sentimente pozitive, suport mutual. Ce se întâmplă în afara dormitorului influenţează covârşitor ce se întâmplă înăuntrul dormitorului.
Pe de altă parte, somul este la fel de vital pentru funcţionarea organismului uman ca şi apa sau mâncarea. Chiar şi numai o noapte cu un somn agitat sau cu insomnie îşi va găsi expresia în nivelul scăzut de excitare. În schimb, cei care se simt odihniţi sunt mai dispuşi să facă sex de calitate.

Spune „nu” fumatului şi alcoolului în exces

Ştim cu toţii ce implicaţii negative are tutunul asupra organismului, este de la sine înţeles că dependenţa de tutun duce şi la pierderea dorinţei sexuale.
Atunci când vine vorba de alcool, se ştie la fel de bine că un pahar sau două impulsionează sexul, crescând libidoul, relaxându-te ţi uitând de inhibiţii. Însă, alcoolul în exces provoacă disfuncţii sexuale de la pierderea erecţiei la dezactivarea stimulilor sistemului nervos automat. În aceeaşi categorie nefastă intră şi substanţele chimice, marijuana şi cocaina…

You might also like More from author

Comments are closed.