Dieta împotriva răcelii

Poate ai mai auzit zicala „alimentele să-ți fie medicament”, dar ai uitat să o și aplici. Dr. farmacist Ovidiu Bojor îți spune ce să mănânci dacă ai răcit pentru a te însănătoși cât mai repede.

Cocteil de vitamine

Măceșele, coacăzele, cătina, kiwi și citricele sunt foarte bogate în vitamina C. Ca urmare, îți ajută corpul să lupte cu boala, întărindu-ți imunitatea naturală. Le poți consuma ca atare sau fă-ţi un ceai din măceșe sau coacăze, în care poți adăuga și o felie de lămâie. Și legumele ca broccoli, varza de Bruxelles și conopida au un efect bun. 

Vitamina C nu este distrusă prin gătire, cu condiția să nu le ții mai mult de trei minute la punctul de fierbere.
Supa de pui, emolient al căilor respiratorii

Clasica supă de pui poate ameliora mult simptomele guturaiului. Pentru a avea un bun efect, ea trebuie să conțină pui, ceapă, cartofi, păstârnac, gulii, morcovi, țelină și pătrunjel (acesta din urmă nu se fierbe). Legumele aromate desfundă nasul, iar grăsimea din pui este un adevărat emolient al căilor respiratorii.
Condimente de leac

În medicina tradițională, busuiocul era folosit împotriva guturaiului, bronșitei acute și cronice, ca antiseptic pulmonar și ferbifug. Ardeiul iute este și el un aliment binecunoscut prin efectele sale benefice, mai ales atunci când ai nasul înfundat. Scorțișoara și cardamomul sunt stimulente ale aparatului imunitar, cu un rezultat excelent în răceli, gripă și alte boli infecțioase. Sunt condimente foarte apreciate în perioada sărbătorilor de iarnă, așa că profită din plin de ele. Pentru un efect mai bun, le poți fierbe în apa în care faci ceai, după care strecori. Dacă nu îți interzice medicul sau nu iei medicamente alături de care nu este interzis să consumi alcool, vinul fiert la care ai adăugat condimentele de mai sus este un adevărat „deliciu terapeutic”. Bineînțeles, trebuie consumat cu măsură.
„În afecţiuni precum guturaiul sau chiar în gripă, un meniu corect ar trebui să conţină unele plante sau legume cum sunt țelina, usturoiul, ceapa, vinetele, rădăcina de iarbă mare, frunzele de podbal, sparanghelul, broccoli, varza de Bruxelles etc. De asemenea, mai este recomandat ca în preparatele culinare să se adauge, după fierberea alimentelor, frunze de mentă, busuioc, frunze de dud etc.”
DR. FARMACIST OVIDIU BOJOR

Material preluat din revista Libertatea pentru Femei

Mai mult: Dieta împotriva răcelii – Libertatea pentru Femei | Libertatea.ro

Sursa: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/dieta-impotriva-racelii-421203.html

You might also like More from author

Comments are closed.