Dieta de toamna: 7 super-alimente de noiembrie!

dieta de toamna

Anotimpul conteaza! Iata 7 alimente pe care trebuie sa le consumam neaparat in aceasta toamna!

Este foarte important pentru sanatatea noastra sa ne facem un plan alimentar in functie de anotimp. Astfel, toamna, exista anumite alimente pe care trebuie neaparat sa le includem in dieta zilnica. Care sunt acestea? Citeste mai jos:

 

 

Mere

Merele sunt bogate in fibre si nu trebuie sa lipseasca din dieta noastra de toamna. Ele imbunatatesc functionarea sistemului nostru digestiv si reduc sindromul colonului iritabil. Mai mult, sunt excelente pentru detoxifiere! Merele proaspete consumate in perioada lunii noiembrie ne intaresc sistemul imunitar si ne ajuta sa ne mentinem la greutatea dorita.

 

Dovleac

Si dovleacul este un aliment extrem de recomandat toamna. El este bogat in potasiu, beta-caroten si vitamina A, protejandu-ne organismul de numeroase probleme de sanatate. In loc sa-l transformam in lampa de Halloween pe 31 octombrie, putem consuma dovleac in noiembrie sub orice forma – mancarica, in salata, placinta etc.

 

Broccoli

dieta de toamnaToamna, broccoli este mai dulce decat in restul anotimpurilor. Putem adauga broccoli in dieta noastra sub forma de salata sau mancare pentru ca este bogat in fibre, fiind benefic pentru procesul de digestie. La fel, broccoli ne ajuta sa ne mentinem numarul de kilograme.

Image © Sxc.hu

 

Smochine

dieta de toamnaMajoritatea persoanelor prefera sa consume smochine uscate. Trebuie sa stim totusi ca daca includem in dieta noastra smochine proaspete ne vom intari sistemul imunitar. Ele sunt bogate in mucilagiu si previn problemele de sanatate recurente in octombrie si noiembrie precum streptococul in gat. O portie de smochine contine si calciu (ideal pentru suferinzii de artrita) si fibre (care previn constipatia). Sa le includem deci ca gustare zilnica!

Image © Sxc.hu

 

Frunze de nap

Frunzele de nap sunt extrem de sanatoase, mai ales in sezonul de toamna. Ele sunt bogate in vitamina K si folati, compusi ce ajuta in procesul de digestie. Frunzele de nap contin si vitamina C care imbunatateste sistemul imunitar al organismului si calciu, benefic pentru oase. Putem consuma frunze de nap in salate.

 

Anghinare

Anghinarea contine numerosi antioxidanti ce ajuta organismul nostru sa lupte impotriva infectiilor atat de comune in luna noiembrie. De fapt, pulpa de anghinare este bogata intr-un antioxidant ce favorizeaza eliminarea bilei din fiere. Aceasta leguma imbunatateste si functionarea sistemului digestiv. Poate fi consumata in mancare sau ceai.

 

Varza Kale

dieta de toamnaVarza Kale este cea mai sanatoasa leguma de toamna si nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra de noiembrie. Ea este bogata in vitamina C si antioxidanti, ajutand organismul sa functioneze mai bine si intarind sistemul imunitar. Varza Kale lupta impotriva infectiilor comune precum raceala si gripa. Sa o includem deci in regimul nostru alimentar!

Image © Sxc.hu

 

Sursa: http://www.garbo.ro/articol/Sanatate/12631/7-super-alimente-de-toamna/pagina-2.html

You might also like More from author

Comments are closed.