Dieta de iarna: 15 sfaturi esentiale

Iarna parca tentatiile alimentare sunt mai mari, nu-i asa?

Cum vine frigul, cum ne culcusim intr-o paturica pufoasa, in fata televizorului si mancam tot ce ne vine la indemana, nu? Totusi, parca am vrea sa incapem intr-o rochita S sau M cand mergem la petrecerea de Revelion, nu?

Uite cateva sfaturi pentru a te bucura de toate bunatatile vremurilor reci si a ramane in forma. In primul rand, nu renunta la abonamentul la fitness sau macar incearca sa faci cateva exercitii acasa, in fiecare dimineata. Apoi, vine partea mai dificila: controlul alimentatiei.

 

1. Cate un fruct pe zi – macar cate un fruct proaspat in fiecare zi si vei avea energia si imunitatea asigurate.

2. Supa la fiecare cina: o supa calda merge bine in fiecare seara. Poti incerca supa crema de morcov, supa de rosii, supa de pui cu taitei, supa crema de ciuperci (nu mai mult de un bol).

3. Migdale si alune de pamant – fructele uscate sunt bune, dar nu toate si nu in orice anotimp. Evita fisticul si alunele caju.

4. Sfecla – un aliment cu rol in detoxifiere, minunata pentru ficat si rinichi. Cauta o reteta de supa cu sfecla si consuma cate un bol de doua, trei ori pe saptamana.

5. Placinta de dovleac – cu aluatul din faina de porumb. Un dulce bun, cu putine calorii.

6. Foloseste mai des gratarul: legume si pui la gratar, pentru o masa sanatoasa si delicioasa. Daca este prea frig, foloseste unul de interior sau o tigaie care sa nu necesite folosirea grasimilor la gatit.

7. Miscoreaza portiile de dulciuri. Nu spune nimeni sa renunti la ele, ci doar sa gusti, sa stii cand sa te opresti. Poti avea cate un desert in fiecare zi, fara sa risti sa iei in greutate.

8. Nu consuma alcool. Chiar daca se spune ca te ajuta sa te incalzesti, efectul de incalzire este unul superficial si trecator (ti se vor incalzi doar extremitatile), in schimb, orice forma de alcool ingrasa.

9. Inlocuieste laptele normal (oricum l-ai folosi: ceai/cafea/cereale) cu lapte degresat sau lapte de soia.

10. Bea minimum 2 litri de apa pe zi: unul in fiecare dimineata, dupa ce te trezesti, si cate unul cu jumatate de ora inainte de fiecare masa.

11. Renunta la grasimi si mancarea de tip fast-food (da, si pizza, si shaorma!).

12. Inlocuieste toata mancare bogata in carbohidrati cu varianta integrala sau bruna: paste brune, orez brun, zahar brun, paine integrala sau din tarate, alimente care sunt mai consistente decat cele albe.

13. Renunta la carnea rosie si consume in loc doar carne de pui, de peste sau de curcan.

14. Mananca legume! Multe legume, proaspete, fierte sau coapte. Orice ai face, evita grasimile, uleiul, untul, smantana, sosurile, prajeala.

15. Gateste cum iti dicteaza constiinta, nu papilele gustative! Inlocuieste orice sursa de grasime, cum ar fi smantana degresata, alimentele pe baza de soia, iaurturile si laptele degresate.

 

Sursa: http://www.kudika.ro/articol/frumusete~dieta/24534/dieta-de-iarna-15-sfaturi-vitale.html

You might also like More from author

Comments are closed.