Dietă: Cum să slăbeşti cu legume de toamnă

Opreşte-te din numărat calorii şi nu mai căuta diete-minune. Mai bine remodelează-ţi silueta cu bunătăţile toamnei, care cântăresc în favoarea ta.

N-ai vrea ca toamna asta să slăbeşti o dată pentru totdeauna? Renunţă la regimurile draconice în favoarea unor gustări bogate din punct de vedere nutriţional, dar sărace în calorii. Şi nu uita să bei apă din belşug!

 

Toamna îţi pune la dispoziţie cu generozitate o mulţime de fructe şi legume care, combinate cu grijă, îţi pot furniza nişte mese cu adevărat gustoase şi deloc grele. Fii totuşi atentă şi la capcane: multe mâncăruri de legume înghit mult ulei în timpul preparării. E cazul salatei de vinete, unul dintre cele mai apreciate aperitive de la noi. Nu zice nimeni să nu guşti, dar ai grijă: „am mâncat doar o salată” poate echivala cu „am înghiţit 1 000 de calorii fără să-mi dau seama.”

 În capul listei: roşii şi ardei

Fructele şi legumele viu colorate îşi iau nuanţele apetisante de la substanţe precum licopenul, vitamina A sau vitamina C. Foloseşte-le din abundenţă în preparatele tale culinare, pentru a te aproviziona cu substanţe nutritive înglobate în produse cu puţine calorii.

Alege roşii tari, intens colorate, depozitează-le într-o cămară umbroasă şi savurează-le în câteva zile.

Nu renunţa la roşiile conservate: poţi folosi conservele de roşii tăiate cubuleţe pentru a le adăuga în supe, salate, la sosul de paste sau la tocăniţe.
Ardeii copţi fac minuni în orice combinaţie: îi poţi folosi pe post de salată sau de garnitură. Dacă nu ai timp să-i coci singură, cumpără-i copţi şi gata curăţaţi.

Idee de reţetă

Taie jumătăţi un kg de roşii mici, aşază-le într-un vas termorezistent, presară sare şi adaugă ulei de măsline din belşug. Coace roşiile la foc mic, în cuptor şi prepară-ţi astfel propriile roşii uscate. Adaugă-le la felurile cu paste, la salate sau serveşte-le ca aperitiv, cu o felie de brânză alături.

Îndulceşte-te cu mango

E un fruct extraordinar: zemos, dulce, astringent. Mango conţine multe fibre şi mult potasiu. Se mai laudă cu vitaminele A, C şi numai 135 kcal per fruct. E cam greu de tăiat felii din cauza sâmburelui, dar gustul şi proprietăţile merită efortul.
Ca să-ţi îmbunătăţeşti aportul de potasiu, e suficient să feliezi un mango şi să-l mănânci.

Un file de peşte prăjit pe gril e şi mai savuros dacă îl acoperi cu cubuleţe de mango.
Combină pulpă de mango, suc de lămâie şi apă minerală şi obţii un supercocktail de vară.

O felie de mango peste clătite, pâine prăjită, cereale, salate, prăjituri de casă, iaurt simplu sau şarlotă – întotdeauna o combinaţie reuşită.

Idee de reţetă

Omletă-surpriză: peste oul bătut, adaugă direct în tigaie cubuleţe de mango şi două-trei alune pisate. Dacă ai o tigaie cu teflon, poţi să nu foloseşti ulei deloc.

Fructe de pădure cu orice

Mure, zmeură, coacăze, fragi, chiar şi căpşune – toate sunt delicioase şi au o tonă de antioxidanţi, acele substanţe miraculoase care se luptă cu radicalii liberi şi protejează integritatea celulelor. Pe lângă antioxidanţi, fructele de pădure sunt o excelentă sursă de fibre celulozice şi au foarte puţine calorii, aşa că poţi să mănânci castroane întregi fără grijă.

Începe-ţi ziua cu o porţie sănătoasă de fibre şi antioxidanţi. Adaugă în bolul cu cerealele tale preferate o cană de fructe de pădure proaspete sau… proaspăt decongelate.

Sari peste desertul greu, cu cremă sau cu ciocolată şi optează pentru un bol cu fructe de pădure proaspete, reci, ornate cu un moţ de frişcă.

Idee de reţetă

Amestecă câteva migdale pisate, felii de căpşună, o ceapă verde, cubuleţe de pui la grătar, câteva frunze de salată verde şi un sos vinegretă şi obţii o cină foarte gustoasă.

Iaurtul îţi ridică moralul

Iaurtul, dar şi alte lactate sunt pline de calciu şi proteine valoroase şi, dacă optezi pentru variantele degresate, te pot ajuta să slăbeşti. Multe studii sugerează că lactatele, ca parte dintr-o dietă hipocalorică, ajută la pierdera rapidă în greutate şi, în acelaşi timp, întăresc oasele şi îţi menţin moralul.

Înlocuieşte îngheţata obişnuită cu iaurt degresat cu fructe, ţinut la congelator.
Citeşte etichetele cu atenţie şi alege, de pe raftul de lactate, acele produse cu adevărat dietetice. Pe multe scrie „diet” sau „0% grăsime”, în condiţiile în care conţin o grămadă de zahăr. Foloseşte iaurtul pe post de sos pentru salate, în locul uleiului.

Idee de reţetă

Uimeşte-ţi prietenii cu un parfait «low fat», făcut din straturi de fructe proaspete, iaurt degresat de vanilie şi musli, totul pus într-o tavă metalică şi ţinut la congelator.

Sursa: Dietă: Cum să slăbeşti cu legume de toamnă – Dietă şi slăbire | Unica.ro http://www.unica.ro/detalii-articole/articole/dieta-cum-slabesti-kilograme-legume-toamna-27007.html#ixzz2Bu0ztJjy

You might also like More from author

Comments are closed.