Dieta cu germeni încolţiţi

Ne-am obișnuit să mâncăm legume în varianta lor „adultă”. Dar știai că acestea pot fi consumate sub formă de semințe încolțite? 

Mai mult de o treime din alimentele cunoscute se cultivă în acest fel, de exemplu grâu, mei, secară, porumb, ovăz, orez, linte, floarea-soarelui, varză roșie, ridichi, praz, muștar, pătrunjel, migdale, alune de pădure etc. 

Germenii încolțiți dau un aspect plăcut mâncării și au un gust delicios, dar poate cel mai important este că au beneficii neașteptate pentru sănătate și te ajută să elimini kilogramele în plus.

De 20 de ori mai multe  vitamine

Conținutul de vitamine din cerealele germinate crește uneori chiar de 20 de ori față de cel inițial, în numai două zile după ce a început procesul de germinare. Și, întrucât sunt fragede, o parte dintre proprietățile lor nu se pierd decât la maturitate.

Pentru a încolți, semințele au nevoie de un mediu umed, de lumină și de căldură. Pune-le la germinat în pământ sau într-un vas special cu vată umezită. Temperatura optimă la care se dezvoltă este de 20°C, în apropierea unei ferestre.

Cu ce-i combini

Ca să-și păstreze calitățile, germenii nu trebuie gătiți. Îi poți consuma în stare crudă, dimineața, pe stomacul gol, în salate de fructe sau de legume. De asemenea, îi poți adăuga în laptele sau iaurtul de la micul dejun, împreună cu o porție de cereale integrale.

Germenii sunt mai bogaţi în vitamine şi în minerale decât legumele ajunse la maturitate.

Conțin antioxidanți

În timpul germinației, semințele încep să prindă din nou viață și să producă importante cantități de elemente nutritive pentru a asigura dezvoltarea unei noi plante. Prin urmare, conțin proteine, fibre, clorofilă, fier, magneziu, calciu, seleniu, zinc, cupru și acizi grași esențiali.

Nu în ultimul rând, semințele încolțite conțin antioxidanți „renumiți”, adică vitaminele A, B, C și E, care accelerează digestia și sunt „responsabili” de eliminarea grăsimilor „rele” din organism. Consumați aproximativ 100 de grame zilnic, cel puțin o lună, împreună cu o alimentație sănătoasă, germenii încolțiți te scapă de minim două kilograme.

Piure de cartofi cu germeni de praz și ceapă

Ce ai nevoie:  500 g cartofi › 1 pumn de semințe de praz germinate; 1 pumn de semințe de ceapă germinate; 1 cub supă de pui ; 20 g smântână degresată ;20 g unt › sare și piper după gust

Cum se prepară: 1. Curăță cartofii și îi tai în bu­cățele. Pune-i la fiert în apă cât să-i cuprindă și adaugă cubul de supă de pui. Între timp, spală germenii și lasă-i să se scurgă.

                                 2. După ce cartofii s-au fiert, scurge apa din ei și zdrobește-i, adăugând untul și smântâna degresată. Pune sare și piper și amestecă germenii.

Beneficiile rețetei

Prin asocierea cartofilor, bogați în glucide, cu germenii de ceapă și praz, care conțin fibre și vitamine, te saturi repede și „păcălești” foamea mult timp.

Substanţele nutritive din germenii încolţiţi sunt disponibile în totalitate şi pot fi mult mai uşor asimilate de organismul uman decât cele din fructe şi legume ajunse la maturitate.

You might also like More from author

Comments are closed.