Dieta care-ți stimulează imunitatea!

Odată cu venirea toamnei, inevitabil apar răcelile şi gripa. O dietă cu alimente care-ţi stimulează imunitatea te va ajuta să treci cu bine de provocările sezonului rece.Iată ce ar trebui să incluzi zilnic în meniul tău!

Rolul sistemului imunitar este de a-ţi proteja organismul de bacterii şi virusuri, aşa cum este cel care provoacă răcelile şi gripa. Sistemul imunitar te protejează în trei feluri diferite:

 

1. Creează la nivelul epidermei o barieră care împiedică microbii să-ţi pătrundă în corp.
2. Dacă un virus sau o bacterie a reuşit să pătrundă în organism,
sistemul imunitar încearcă să-l detecteze cât mai repede, înainte de a se reproduce.
3. Dacă virusul a început să se răspândească, sistemul imunitar se mobilizează să-l distrugă.

Aşa că, un lucru e clar! Avem nevoie de un sistem imunitar puternic şi sănătos, şi ceea ce alegem să mâncăm ne ajută mai mult ca orice. Pentru asta trebuie să consumi alimente cu mai puţine grăsimi rele, dar bogate în vitaminele A, C şi E, precum şi în zinc şi seleniu.

Ciocolata, un super-aliment

Dacă-ţi place să savurezi o pătrăţică de ciocolată neagră când te simţi obosită, acum ai un motiv în plus. Ciocolata cu un procent mare de cacao, de peste 50%, conţine o cantitate mare de antioxidanţi şi flavonoizi, substanţe care distrug virusurile şi bacteriile. După ultimele cercetări, ciocolata neagră are cu 21% mai mulţi şi mai puternici antioxidanţi decât vinul roşu, aşa că este unul dintre cei mai puternici aliaţi ai sistemului imunitar.

Varza roşie este detoxifiantă

Mult mai bogată în antioxidanţi decât cea albă, varza roşie are o puternică acţiune imunostimulatoare. În plus, complexul de vitamine şi de minerale încetineşte procesul de îmbătrânire şi te ajută să ai o stare generală mai bună.Vitamina C ajută cardiacii, în sezonul rece, să facă faţă mai uşor temperaturilor scăzute. O jumătate de pahar cu suc, de trei ori pe zi, îţi stimulează imunitatea.

Iaurtul distruge germenii

Probioticele din iaurt sunt bacterii sănătoase, care menţin echilibrul tractului intestinal şi distrug germenii. Deşi sunt disponibile şi sub formă de suplimente alimentare, un studiu al Universităţii din Austria arată că o cană de iaurt este mult mai uşor asimilată decât o pastilă. Într-o cercetare efectuată de suedezi s‑a constatat că persoanele care au băut câte o porţie dintr-un iaurt probiotic în fiecare zi, timp de 80 de zile, aveau un risc cu 33% mai mic de a se îmbolnăvi de răceală sau de gripă.

Usturoiul,antibiotic natural

Usturoiul este leguma cu cel mai puternic efect antiviral şi antibiotic, protejându-te de gripă şi de răceală. Conţine vitamina C, seleniu, zinc, calciu, B1, B2 şi alte elemente esenţiale care menţin ţesuturile tinere. Consumă cel puţin trei căţei de usturoi pe zi şi te vei simţi revigorată. Mirosul poate fi combătut mestecând, după masă, pătrunjel, maghiran sau cimbrişor.

Germenii de grâu, sursă de zinc

Germenii de grâu reprezintă cea mai bogată variantă vegetală de zinc, un mineral important care ajută la reglarea sistemului imunitar.

Zincul ajută şi la dezvoltarea T-limfocitelor, un tip de celule albe care luptă împotriva infecţiilor şi care au grijă de sănătatea pielii şi a mucoaselor. În 100 g germeni de grâu găseşti 17 mg de zinc, chiar mai mult decât doza zilnică recomandată. Dacă e să optezi pentru varianta animală, alege carnea de miel, care acoperă 50% din necesarul zilnic de seleniu şi 38% din necesarul de zinc. 

 

Sursa: http://www.clickpentrufemei.ro/Iata-dieta-care-ti-stimuleaza-imunitatea_0_8542.html

You might also like More from author

Comments are closed.