Descopera ce alimente sunt sanatoase pentru inima!

Ai probleme cu inima si incerci pe cat de mult posibil sa ti sub control ce mananci, activitatile zilnice si chiar sa inlaturi stresul zilnic care te afecteaza atat de mult. Ca sa nu mai vorbim de multiplele medicamente pe care trebuie sa le iei in fiecare zi. Reginele.ro este alaturi de tine si iti arata care sunt cele mai bune alimente pentru sanatatea inimii. Consumate din timp, acestea pot preveni anumite boli ale inimii, asa ca niciodata nu este prea tarziu sa ai o alimentatie corecta.

 

Alimentatia influenteaza foarte mult aparitia unei probleme cardiovasculare, in special daca este nesanatoasa (exces de sare sau de grasimi, absenta vitaminelor si mineralelor necesare organismului). Un alt factor care poate duce la aparitia bolilor cardiovasculare este excesul de alimente negative ingerat. Acest exces poate duce la obezitate, si impreuna cu sedentarismul si un stil de viata monoton sunt principalele cauze ale aparitiei unei boli cardiovasculare.

In cadrul unei alimentatii sanatoase trebuie sa ne gandim sa-i oferim organismului necesarul zilnic de lipide, proteine si glucide. O dieta echilibrata, numarul meselor zilnice si aportul caloric zilnic sunt factori foarte importanti. Trebuie sa tinem seama si de stilul de viata, iar daca acesta este sedentar trebuie sa ne mobilizam, sa facem sport, sa ne mentinem in forma pentru o cat mai buna functionare a inimii. O inima antrenata va fi mereu o inima sanatoasa.

Uite o lista a alimentelor care mentin sanatatea inimii si pe care le poti consuma oricand:

–          Somonul. In general pestii grasi (macrou, ton, hering) sunt foarte bogati in acizi grasi Omega 3 si astfel reduc nivelul tensiunii arteriale, daca este consumat cu regularitate.

–          Leguminoase. Nautul, fasolea si lintea contin acizi grasi Omega 3, calciu si fibre.

–          Avocado. Deoarece este bogat in grasimi mononesaturate, avocado iti va reduce colesterolul “rau”, si il va creste pe cel “bun”.

–          Fulgii de ovaz sunt foarte bogati in folati si potasiu, fiind o buna sursa de fibre. Ajuta la mentinerea arterelor sanatoase.

–          Semintele de in. Acestea iti vor scadea presiunea sanguina, nivelul colesterolului “rau” si numarul trigliceridelor din sange.

–          Uleiul de masline, prin continutul sau de grasimi mononesaturate are rolul de a reduce riscul aparitiei problemelor cardiovasculare.

Acestea sunt doar cateva din cele mai bune alimente, care consumate inca din tinerete, iti vor face inima mult mai rezistenta si sanatoasa. Nu trebuie sa ai probleme cardiovasculare pentru a incepe sa mananci sanatos, insa daca vrei o viata lunga trebuie sa ai grija de organismul tau. Tine cont si de faptul ca data o ruda apropiata a avut probleme cardiovaculare este posibil sa le mostenesti si tu, deoarece se transmit si genetic. In cazul in care suferi deja de o boala a inimii cel mai bine este sa iti intrebi medicul, sau un nutritionist care sunt cele mai bune alimente pentru tipul tau de afectiune.

 

Sursa: http://www.reginele.ro/wp-content/uploads/2012/11/alimentatie-inima.jpg

You might also like More from author

Comments are closed.