De ce te îngrași în post?

Multe persoane constată că în loc să devină mai suple în perioada postului, mâncând multe alimente vegetale, se aleg cu nişte kilograme în plus. Specialiştii de la Libertatea pentru femei explică de ce se întâmplă acest lucru şi cum poate fi evitat.

Pâine, cartofi, dulciuri – o combinaţie nefericită. Unii oameni se îngraşă î n perioada postului pentru că atunci când îşi alcătuiesc regimul alimentar zilnic aleg preponderent produse neprie t e – noase cu silueta.

Mai exact, este vorba despre alimente din făină albă (pâine, covrigi, produse de patiserie), dulciuri (gemuri, dulceţuri), cartofi, plus un adaos substanţial de grăsimi vegetale (margarină, uleiuri). Această combinaţie predispune la acumularea de kilograme.

Bazează-te pe linte, soia şi ciuperci

Dacă vrei să ieşi din post cu aceeaşi greutate corporală cu care ai intrat (ba chiar să mai şi dai jos câteva kilograme), include în alimentaţie surse vegetale de proteine – cum sunt mazărea, fasolea boabe, soia, lintea, ciupercile. În schimb, pastele făinoase, pâinea şi alte produse de panificaţie trebuie consumate cu măsură.

Nu uita de fructe şi de verdeţuri

Verdeţurile, fructele şi legumele îi oferă organismului puţine calorii; forţat să găsească alte surse de energie, el consumă din depozitele proprii de grăsimi. Deci, dacă ţii postul bazându-te, în principal, pe alimentele mai sus-pomenite, ai toate şansele să te afişezi, în pragul Sărbătorilor, cu o siluetă mai suplă decât cea cu care ai intrat în iarnă.

Sursa:http://www.libertatea.ro/detalii/articol/de-ce-te-ingrasi-in-post-426290.html

You might also like More from author

Comments are closed.