De ce este important să consumăm legume?

Pe lângă faptul că sunt o sursă redusă de calorii, legumele sunt bogate în antioxidanți care previn o serie de afecțiuni grave.

De asemenea, legumele conțin fibre, care au un rol important în reglarea tranzitului intestinal și în prevenirea sau tratarea constipației, o afecțiune des întâlnită.

Și beneficiile fibrelor asupra organismului nu se opresc aici: ele ajută la scăderea tensiunii arteriale, scad colesterolul și ușurează digestia.

 

În funcție de tipul de legume consumate, organismul asimilează o serie de vitamine, minerale și fitonutrienți, care previn dezvoltarea microorganismelor și, implicit, apariția toxinelor acide.

Spre exemplu, legumele cu frunze de culoare verde închis conțin vitamina K, recomandată pentru oase puternice. Pe de altă parte, cartofii dulci și morcovii conțin vitamina A, un nutrient important pentru sănătatea ochilor și pielii.

Indiferent de legumele pe care le alegem, este important ca ele să fie consumate în starea lor cât mai naturală, pentru că astfel se păstrează cel mai bine substanțele active din compoziția lor.

Cel mai indicat este să consumi legumele crude sau fierte puțin, pentru a preveni deteriorarea enzimelor care sunt importante pentru funcțiile biochimice ale organismului.

You might also like More from author

Comments are closed.