Cum să îţi hrăneşti sănătos creierul

Numeroase cărţi bazate pe studii de specialitate vorbesc despre faptul că mâncărurile pe care le consumi afectează în mod direct performanţele creierului.

Unii dintre noi ne-am lovit de această teorie încă din copilărie, când ni se spunea că dacă o să mâncăm untură de peşte o să devenim mai inteligenţi. 

Specialiştii spun că pentru a ne menţine creierul sănătos şi tânăr avem nevoie de informaţii referitoare la suplimente nutriţionale, vitamine, produse alimentare, stilul de viaţă potrivit, pe scurt, de tot ceea ce avem nevoie pentru a ne folosi în folosi în întregime potenţialul intelectual, emoţional şi creativ, adică pentru a ne menţine creierul sănătos.

 Cu o alimentaţie potrivită, creierul gândi mai rapid, poate avea o memorie mai bună şi poate ajuta să vedem lucrurile ceva mai optimist.


Mazăre şi pâine prăjită

Creierul este cel mai lacom organ al corpului, cu anumite cerinţe dietetice, iar specialiştii spun că ceea ce mâncăm poate afecta gândirea, pozitiv sau negativ.

Creierul este alimentat cel mai bine printr-o aprovizionare constantă cu glucoză şi multe studii arată că dacă sărim peste micul dejun scădem performanţele la şcoală şi la serviciu.

Potrivit unui studiu, copiii care au consumat la micul dejun băuturi carbogazoase şi snacks-uri dulci au atins un nivel al performanţei asemănător unui bătrân de 70 de ani. Mazăre şi pâine prăjită, iată o combinaţie mult mai bună potrivit Barbarei Stewart de la Universitatea din Ulster, Marea Britanie. Pâinea prăjită a crescut semnificativ punctajele obtinute de copii la o serie de teste cognitive, iar când testele au devenit mai dificile, mic-dejunul bogat în proteine, bazat pe mazăre, a funcţionat cel mai bine. Mazărea este de asemenea o sursă bunăa de fibre, şi alte cercetari arată că există o legătură între o dietă bazată pe multe fibre şi inteligenţa îmbunătăţită.

Omletă şi salată

Nutriţioniştii spun că o alegere inteligentă pentru masa de prânz sunt omleta şi salată. O salată plină de antioxidanţi, inclusiv betacaroten şi vitaminele C şi E ar trebui să ajute să ne menţinem creierul. Cercetătorii de la Universitatea din Carolina şi Irvine au descoperit că o dietă bogată în antioxidanţi a îmbunătăţit abilităţile cognitive a 39 de câini de vânătoare bătrani.

Adăugaţi la prânz un desert din iaurt , deoarece iaurtul conţine aminoacidul tirosin de care e nevoie pentru producerea de neurotransmitatori ca şi dopamina şi noradrenalina. Studii făcute de armata SUA indică faptul că tirosinul scade în cantitate când suntem stresaţi şi că suplimentarea consumului său poate îmbunătăţi memoria şi atenţia.

Căpşuni şi afine la cină

La cină ar trebui să consumăm căpşuni şi afine. Rozătoarele hrănite cu aceste fructe au arătat semne clare de îmbunătăţire a coordonării, concentrării şi memoriei pe termen scurt.

Fructele precum grapefruit, mere, cireşe, portocale şi struguri sunt recomandate pentru a ne îmbunătăţi performanţele creierului, în detrimentul sucurilor de fructe, care datorită fibrei din ele încetinesc absorbţia zahărului. Un măr întreg este mai sănătos pentru creier decât sucul de mere. Totuşi, sucul proaspăt făcut din multă pulpă de fructe este mai bun decât sucul filtrat.

You might also like More from author

Comments are closed.