Cum să începi o afacere de familie în agroturism

turism_ruralAjuns de mai mulți ani pe lista priorităților naționale ale diferitelor guverne, turismul rural din România începe de-acum să confirme din marile așteptări. Iar pentru investițiile în micile afaceri din agroturism, momentul nu a părut niciodată mai bun.

La începutul săptămânii, guvernul identifica – prin Programul Național de Reformă 2015, trimis Comisiei Europene –  zece domenii în care firmele românești mici și mijlocii (IMM) ar putea fi cele mai competitive pe piețele externe, acestea urmând să beneficieze și de o serie de programe de finanțare europene pentru dezvoltare. În capul acestei Strategii Naționale pentru Competitivitate 2014-2020, guvernul plasa turismul și eco-turismul. Alături de turism, prindeau lista scurtă și domenii ca IT&C, bio-economie sau industriile creative.

Pe lista Strategiei Naționale de Competitivitate, inițiativele private din turism vor putea fi finanțate prin Fondul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (FEADR) 2014-2020. În rând secund, se va discuta despre potențialul de creștere al turismului, și mai ales al turismului rural și agro: acest tip de turism crește accelerat în ultimii ani, însă nu atinge încă valori mai mari de 150-200 de milioane de euro anual. Mai mult, numărul pensiunilor agroturistice este estimat la 5.000-6000 de unități, din care circa jumătate sunt înregistrate oficial.

Mai trebuie spus că în România, turismul a avut în 2013 o contribuţie totală de 33,1 miliarde lei la PIB-ul României, reprezentând 5,1% din PIB, potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului (WTTC). Consiliul estima o creştere de 5,4% a contribuţiei totale a turismului la PIB în 2014, urmată de o rată medie de creştere de 3,8% pe an până în 2024, la 50,8 miliarde lei. Anul trecut, numărul turiștilor străini a crescut cu peste 10% față de 2013, până la 1,9 milioane de persoane, iar cel al românilor cu 5%. În total, în România s-au cazat anul trecut 8,4 milioane de turiști.

Un studiu recent al firmei de consultanță EY arată că România a devenit foarte atractivă pentru turiștii (mai ales tineri) care caută experiențe autentice.

Un aspect-cheie în valorificarea noii cereri care se conturează îl va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din România de a avea o prezenţă puternică online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care oferă vacanţe la ţară ce includ meniuri preparate în casă, plimbări cu căruţa şi dormit în fân ar fi util să ştie cum să-şi administreze şi aplicaţia online de rezervări, pagina de Facebook şi contul de PayPal. (Integral pe adevarulfinanciar.ro)

 

 

 

You might also like More from author

Comments are closed.