CONSUMUL DE LAPTE A CRESCUT, DUPĂ REDUCEREA TVA

Athanasios Giannousis, director comercial al producătorului grec de lactate Olympus în România, a observat o creştere a consumului de lactate odată cu scăderea TVA la alimente de la 24% la 9%.

AGRO TV, PLATFORMA MEDIA NUMĂRUL 1 ÎN PRESA AGRICOLĂ. PESTE 4.000.000 DE TELESPECTATORI URMĂRESC ZILNIC AGRO TV

„În ultimii ani, am observat o modificare în tendinţele de consum în rândul românilor. Ei sunt mai atenţi la ceea ce cumpără, la calitatea produselor pe care le aleg, iar reducerea TVA a impulsionat puternic consumul de lactate, în special pe sectorul brânzeturilor”, a spus managerul. Un român consumă în medie anual circa 250 de litri de lapte şi produse din lapte, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

AGROTRANZACTII.RO, SITE-UL DE UNDE CUMPERI SAU VINZI UTILAJE AGRICOLE LA CELE MAI BUNE PREȚURI

Industria lactatelor a fost puternic afectată de criza economică, astfel că sectorul a pierdut peste 100 de fabrici, în timp ce mai mult de 4.000 de oameni care lucrau în acest domeniu şi-au pierdut locurile de muncă. Acest lucru s-a văzut şi în evoluţia consumului, care a scăzut cu peste 10% în criză. Odată cu scăderea TVA la alimente, marii producători au spus că au văzut o revenire a consumului.

Grupul elen Olympus  a intrat pe piaţa din România în 1999, iar anterior deschiderii fabricii din Hălchiu a operat o unitate de producţie în localitatea Baraolt, judeţul Covasna. Fabrica din judeţul Braşov a fost deschisă în 2011, după o investiţie iniţială de 55 de milioane de euro. Însă, ulterior Olympus a continuat investiţiile, ajungând la un total de peste 100 de milioane de euro investiţi pe plan local de la intrarea pe piaţă, conform informaţiilor furnizate de companie.

Unitatea de producţie din Hălchiu realizează produse precum brânzeturi, iaurturi, smântână, lapte sau unt.

Investiţia din judeţul Braşov a ajutat grupul Olympus să-şi crească businessul la nivel internaţional având în vedere că mai mult de jumătate din producţia fabricii pleacă la export, dar şi să ajungă între primii cinci jucători de pe piaţa locală a lactatelor, o industrie de circa 1 miliard de euro anual în care liderii sunt Danone, Albalact şi FrieslandCampina.

În prezent, circa 60% din producţia fabricii din judeţul Braşov merg spre export, în timp ce restul ajunge pe rafturile magazinelor din România, potrivit bizbrasov.ro

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.