Consumate zilnic, piersicile te apără de razele UV

Sărace în calorii şi eficiente în materie de protecţie naturală faţă de soare, aceste fructe pot fi consumate în cantitatea dorită. Piersicile conţin substanţe care ajută pielea să-şi formeze un ecran protector împotriva luminii solare. De aceea este indicat consumul lor mai ales la plajă, spune profesorul Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare din Bucureşti.

Pentru a beneficia de calităţile nutriţionale ale piersicilor, trebuie ca acestea să fie consumate la deplina maturitate de coacere. Cele verzi au prea puţine substanţe hrănitoare, iar cele mult prea coapte pot fi infectate cu mucegaiuri. Dacă fructul are o parte alterată, este indicat să fie aruncat. Cele mai sănătoase fructe sunt cele de producţie internă, care n-au fost transportate o perioadă lungă de timp în spaţii închise sau care n-au fost supuse unui procedeu de coacere artificial. Piersicile au o cantitate mare de caroteni, substanţe care te ajută să te protejezi pielea împotriva razelor ultraviolete (UV).

În plus, aceste fructe conţin şi vitamina C, apă şi minerale. De aceea, pe lângă protecţia UV, piersicile hidratează foarte bine organismul, fiind indicate îndeosebi la plajă.

ca şi pepenii, au puţine calorii

Deoarece au o cantitate mică de calorii (aproape 40 de calorii/100 de grame, ca şi în cazul pepenelui), piersicile pot fi consumate în cantitatea dorită. Pot fi ţinute cure de o zi integral cu aceste fructe pe parcursul unei săptămâni, cu scopul de a energiza şi a hidrata organismul. Astfel de cure sunt indicate în perioada caniculară, când organismul nu poate consuma un număr ridicat de calorii. Atenţie: curele cu piersici se adresează persoanelor sănătoase, nu copiilor, vârstnicilor sau adulţilor cu probleme de sănătate!

Astfel de regimuri de o zi ajută şi la reglarea tranzitului intestinal, datorită cantităţii ridicate de fibre din piersici. Deoarece coaja conţine o mare parte din nutrienţi, nu se îndepărtează.

Fructele menţin igiena orală

Persoanele care nu au o preferinţă pentru fructe pot consuma piersici sub formă de nectar. Se poate prepara în casă, în blender, din piersici şi din apă. Cantitatea de lichid se stabileşte în funcţie de consistenţa dorită a nectarului.

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi recomandă ca fructele să fie consumate ca atare, deoarece contribuie la menţinerea sănătăţii cavităţii bucale. În primul rând, prin mestecarea fructului, se produce un masaj la nivelul gingiei. În al doilea rând, fructul stimulează salivarea, care spală gingiile şi spaţiile
interdentare.

You might also like More from author

Comments are closed.