COADA DE TIRURI CU CEREALE IN ZONA PORTULUI GALATI

Zeci de tiruri, încărcate cu porumb şi seminţe de floarea soarelui, ajung în această perioadă în zona portuară a municipiului Galaţi, unde stau chiar şi patruzeci de ore pentru a fi descărcate. Cerealele vor merge la export, din cauză că fermierii nu dispun de spaţii proprii de depozitare.

Tone de cereale produse în judeţul Galaţi, aduse cu tirurile în port, sunt încărcate pe vapoare în această perioadă pentru a fi vândute în alte ţări. De multe ori, în zona portuară se formează coloane întinse de tiruri, încărcate cu porumb şi seminţe de floarea soarelui, care îşi aşteaptă rândul pentru a fi descărcate.

„Aşteptăm că-s multe maşini, de lucrat se lucrează, dar se lucrează în stilul nostru românesc”, spune un şofer de tir. Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor de Cereale şi Plante Agricole spun că tirurile aşteaptă să fie descărcate chiar şi până la 40 demore.

„Se stă chiar şi câte 24-40 de ore pentru că nu au posibilitate de descărcare şi aşteaptă venirea vapoarelor. Se încarcă în barje. La aceasta se mai adaugă şi faptul că Dunărea este cu nivelul scăzut şi nu pot veni decât anumite tipuri de vapoare, cu capacitate mică de transport„, a afirmat Petre Grigore, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Cereale şi Plante Agricole.

Fermierii preferă să încarce porumbul sau floarea soarelui în tiruri pentru export, întrucât nu dispun de spaţii proprii de depozitare.

„Silozurile sunt puţine şi cu capacitate de stocare redusă. Atunci fermierii sunt obligaţi să vândă. Spun obligaţi din două motive. În primul rând pentru că trebuie să-şi plătească datoriile către bănci sau furnizori de imputuri şi în al doilea rând că nu au unde să depoziteze. Galaţiul este una din zonele unde există port, la fel ca şi Brăila, şi atunci toată lumea se înghesuie să vândă aici”, mai spus Grigore.

În judeţul Galaţi, înainte de 1990, silozurile de cereale aparţineau statului, însă ulterior toate au fost privatizate, iar în momentul de faţă mai sunt doar şase care au capacităţi de depozitare de până în 10.000 de tone.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole