Cluj: Cum să îţi faci o carmangerie de succes

carmangeria_moldovanMoldovan Carmangeria Sânnicoara este una dintre cele mai importante companii clujene de pe piața cărnii și preparatelor din carne.

Înființată în 1994 de Ștefan și Cosmin Moldovan, tată și fiu, sub numele Cosm-Fan Carmangerie, societatea a produs inițial preparate din carne după rețete tradiționale într-un mic atelier de tranșare și  prelucrare a cărnii aflat în curtea gospodăriei familiei.

Pentru a face lucrurile cu rost și cât mai bine, familia Moldovan a început în anul 2005 să investească într-o fermă de vite, la Mociu, în care acum cresc peste 230 de vaci din rasele Charolaise, Alb-Albastru Belgian, Limousine și Angus. Ferma trece în prezent printr-un proces de modernizare, în ea investindu-se 1,5 milioane de euro pe baza unui proiect FEADR.

În anii 2007-2008, compania a fost reclădită din temelii cu ajutorul unor fonduri SAPARD, care au mers mai ales înspre modernizarea și tehnologizarea spațiului de producție. Această investiție a fost pilonul central în dezvoltarea ulterioară a carmangeriei și a dus atât la extinderea rețelei de magazine și a numărului de angajați, cât și la diversificarea portofoliului de produse.

Așa se face că Moldovan Carmangeria Sânnicoara are astăzi 27 de magazine în tot județul Cluj și este în Top 100 al companiilor clujene, cu 210 angajați. Portofoliul de produse număr 120 de sortimente, începând de la cârnați, salamuri, afumături, șuncă, crenwurști și terminând cu tocături marinate și cărnuri proaspăt tranșate. (Sursa: agrocluster.ro)

 

You might also like More from author

Comments are closed.