Ce trebuie să facă producătorii români pentru a intra pe piața din China

rebegararEurodeputatul  Laurențiu Rebega  și Dorin Cojocaru, președintele APRL, au atras atenția asupra problemei piețelor de desfacere a produselor românești în alte țări și mai ales în China. Aceștia au declarat că existența unor parteneriate diplomatice, cum este cel încheiat cu China, nu este suficientă pentru a intra pe piețele externe și că se impune luarea unor măsuri suplimentare, cum ar fi reducerea prețurilor, a costurilor și creșterea calității produselor.

“Parteneriatele încep greu, fiindcă așa se întâmplă peste tot în lume. Gândiți-vă că suntem într-un parteneriat de liber schimb cu Statele Unite de 25 de ani dar nu s-a materializat nimic acum. Atenție mare la acest parteneriat. E un mare risc cu acest parteneriat pentru agricultura din Europa, nu doar din România. Bine e, totuși, că aceste parteneriate încep să funcționeze La fel e și cu China. Sunt multe firme care vin, expun și vând în România, și la fel procedează și firmele de România când merg în China”, a afirmat Rebega.

„Suntem într-o țară capitalistă în care prețurile, costurile  și calitatea trebuie să fie pe primul loc. Degeaba avem o relație bună cu China dacă prețurile noastre nu sunt competitive cu cele ale altor mărfuri din Comunitatea Europeană sau dn lume. Degeaba avem tratate diplomatice cu alte state, dacă laptele nostru praf e de două ori mai scump decât cel din Australia. China are de hrănit peste un miliard de oameni și are nevoie de prețuri mici pentru a-i hrăni”, a explicat Dorin Cojocaru.

You might also like More from author

Comments are closed.