Campania ”Doza Zilnică de Lactate” atrage atenția asupra importanței consumului de lactate

Nu eşti un mare consumator de lapte şi brânzeturi? Ei bine, află că sănătatea ta are de suferit din această cauză. Campania ”Doza Zilnică de Lactate” (DZL), un proiect susținut de dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist vine în sprijinul tău şi are scopul de a atrage atenția asupra importanței consumului de lactate pentru o viață sănătoasă.

Campania este motivată de consumul foarte scăzut de produse lactate din ţara noastră. Românii sunt pe penultimul loc în Europa în privința consumului de lapte, cu 12,6 kg/an pe cap de locuitor, doar bulgarii consumând mai puțin (9,2kg/an. 33,5 kg/an, iar consumul mediu în Europa Occidentală este de 67,5 kg/an de persoană. Și în ceea ce privește iaurtul și laptele bătut românii se află pe penultimul loc, cu 8,1 kg/an, în timp ce media Europei de Est este de 12,1 kg/an pe cap de locuitor, iar cea a Europei Occidentale este de 19 kg/an, arată studiul  Euromonitor Internaţional 2011.

Conform Mihaelei Bilic, beneficiile consumului Dozei Zilnice de Lactate se regăsesc nu numai la nivelul sistemului osos și al celui digestiv, ci și în creșterea rezistenței la boli, în scăderea riscului de cancer sau în micșorarea tensiunii arteriale.

”Laptele și produsele lactate conțin un ansamblu de compuși naturali (minerale, aminoacizi esențiali, bacterii lactice, fosfolipide), a căror valoare biologică și eficiență nu poate fi egalată de niciun alt aliment. Prin aportul de calciu, fosfor și proteine, laptele e alimentul ideal pentru o creștere osoasă optimă, fiind produsul de referință în prevenția nutrițională a osteoporozei. Elementele nutritive din lapte ”consolidează” nu numai oasele, dar și sistemul imunitar, dinții, asigură o digestie optimă, reduc tensiunea arterială și contribuie la menținerea echilibrului ponderal”, a spus dr. Mihaela Bilic.

„Pentru sănătatea noastră avem nevoie zilnic de 1 g de calciu, indiferent de sex, vârstă sau activitatea desfășurată. Calciul din lapte reprezintă standardul de referință pentru solubilitatea, absorbția și disponibilitatea acestuia în organismul uman. O porție de calciu înseamnă 300 mg indiferent dacă provine dintr-un pahar de lapte dulce, două iaurturi mici, o cutie de brânză proaspătă, un ”triunghi” de cașcaval sau două linguri de parmezan ras. În fiecare zi trebuie să consumăm trei porții de calciu, adică DZL (Doza Zilnică de Lactate). Având în vedere diversitatea de produse în care poate fi transformat laptele, este imposibil să nu putem găsi un ”lapte” pe gustul nostru, mai ales că miza este sănătatea!”,  amai explicat dr. Mihaela Bilic. Sursa: libertatea.ro

You might also like More from author

Comments are closed.