Calendarul sănătății tale pe 2013

A început un nou an și ai vrea să schimbi ceva în viața ta pentru a fi mai sănătoasă, mai frumoasă și mai în formă. Iată 12 rezoluții sănătoase pe care le poți lua pentru fiecare lună a acestui an, pentru a fi plină de energie și pentru a avea un tonus de invidiat. 

Ianuarie

Pregătește-te pentru detoxifiere

Chiar dacă ai avut o vacanță în care te-ai relaxat și te-ai răsfățat, de cum ai revenit la birou, te simți obosită, fără chef și mai ales fără energie. Te întrebi de ce oare? De vină ar putea fi excesele alimentare, de aceea în această lună e timpul să ții o cură de detoxifiere pentru a-ți purifica organismul de toate toxinele. 

 

Nu trebuie să te înfometezi, ci doar să alegi acele alimente ca broccoli, țelină, varză albă, ananas, lămâi.

Februarie

Schimbă-ți stilul de viață

Dacă până acum i-ai pus întotdeauna pe cei dragi pe primul loc și ți-ai neglijat sănătatea, e cazul să faci niște schimbări.  Peste 70% femei care suferă de diferite tipuri de cancer (de col, de sân, ovarian sau uterin) au aflat într-un stadiu avansat al bolii că suferă de această afecțiune incurabilă. Ca să poți avea grijă de cei dragi, propune-ți în 2013 ca în primul rând să ai grijă de tine. Iată ce teste medicale ar trebui să faci: testul Papanicolau, EKG, un frotiu, analize de sânge.

Martie

Ferește-te de astenie

Primele zile însorite, primii ghiocei ar trebuie să-ți dea energie, însă din contră ești apatică, nervoasă, melancolică și suferi de insomnii. Principala cauză este epuizarea stocului de vitamine și minerale din organism, de-a lunul iernii. Soluția? Consumă zilnic cât mai multe fructe și legume proaspete, cereale integrale, iaurt, miere cu suc de lămâie, salate și ia suplimente alimentare de revitaminizare și reminelarizare a organismului cu polen sau drojdie de bere.

Aprilie

Fii atentă la gastrită

Trecerea de la alimentația mai consistentă a iernii la cruditățile primăverii duce la acutizarea gastritei sau ulcerului în acest anotimp. Dacă ai un serviciu stresant, iei des alimente antiinflamatoare, bei prea multă cafea și fumezi, atunci afecțiunea se agravează și mai mult. Ce-i de făcut?  Prima  măsură pe care trebuie să o iei este să-ți stabilești un regim alimentar din care elimini prăjelile, condimentele iuți, semipreparatele, băuturile carbogazoase, alcoolul și cafeaua.

Mai

Fii cu ochii pe alergia la polen

Mai, când înfloresc majoritatea florilor,  este perioada în care se declanșează  alergia la polen. Persoanele care suferă de cele mai grave forme ale acestui tip de alergii sunt cele care trăiesc în orașele mari și poluate și au un ritm de viață alert. Chiar de la începutul acestei luni fă o cură de stimulare a imunității și începe un tratament de desensibilizare, ce constă în administrarea unor vaccinuri care conţin extracte de polen ce diminuează simptomele alergiei cu 80%.

Iunie

Pregătește-ți pielea de vacanță

Ți-ai făcut deja pentru o vacanță la mare, dar pentru asta vrei să slăbeşti puţin, ca să arăţi perfect în costumul de baie. Un pas important pentru a avea şi bronz şi protecţie solară este să ţii o dietă adecvată. Acest tip de dietă se bazează cel mai mult pe fructe şi legume portocalii, galbene şi verzi. Ele conţin betacaroten, o substanţă care stimulează melatonina din piele (responsabilă de frumoasa nuanţă ciocolatie pe care o capătă pielea la soare).

Iulie

Alege o cremă solară cu un factor de protecție mare

Chiar dacă o piele bronzată arată mai bine, riscurile pe care ți se asumi atunci când te expuni mult timp la soare sunt foarte mari. Peste 35% dintre femeile care se expun la soare fără cremă de protecție fac o formă de cancer de piele.  Așa că, pentru a preveni această afecțiune, aplică pe piele o cremă cu un factor de 30 și chiar 50, dacă ai pielea albă și sensibilă. De asemenea,  stai la soare mai puțin, apoi crește treptat perioada de expunere.

August

Bea un pahar de apă în fiecare dimineață

Dacă te hidratezi bine în fiecare dimineață, previi astfel oboseala cauzată de căldură, îți timuleazi activitatea cerebrală și nivelul de energie și chiar te ajută să pierzi mai multe kilograme. Un studiu american recent a arătat că bând 500 ml de apă pe zi, înainte de micul-dejun și de masa de prânz reduci cu 20% caloriile pe care le consumi.

Septembrie

Ia-ți tensiunea arterială

Hipertensiunea este un simptom silențios, care-ți poate fi fatal. Dacă tensiunea ta are valori de 14/8 mmHg, atunci riscul de a face un infarct sau un AVC de două ori mai mare decât în cazul unei persoane care are o tensiune de 11/7 mmHg. Dacă ai o presiune în urechi atunci când te enervezi, ai cefalee și amețești, mergi repede la medicul tău de familie sau la un specialist pentru a vedea ce valori are. Un tratament corepsunzător și un meniu cu alimente bogate în potasiu ca bananele, caisele uscate, iaurtul, avocado și fasolea uscată te vor ajuta să o ții în frâu.

Octombrie

Fă-ți o mamografie

Ai peste 40 de ani? E timpul să faci o mamografie, mai ales dacă simți la palpare un nodul sau observi o modificare a sânilor și dacă mama sau bunica ta au suferit de cancer de sân.  Această maladie este prima cauza de deces în rândul femeilor din România și 90% dintre românce află de boala lor în fază avansată. Mamografia este cea mai rapidă formă de depistare timpurie a acestei forme de cancer, iar pentru a-l preveni să urmezi niște reguli foarte simple: mănâncă sănătos, ține-ți greutatea sub control și fă cât mai multă micșare.

Noiembrie

E timpul pentru o cură cu magneziu

În ultimul timp te simți obosită, nervoasă, nu te poți concentra și nu reușești să mai duci nimic la bun sfârșit? Deficitul de magneziu scade drastic nivelul de enegie, ducând la apariția anxietății și a irascilibilității.  O cură cu magneziu te va ajuta să-ți recapeți energia și buna dispoziție.  Ai nevoie de 310 mg de magneziu pe zi, pe care-l poți lua din suplimentele alimentare, dar și din alimente precum spanac, quinoa, orez brun, linte, fulgi de ovăz și banane.

Decembrie

Fă-ți plinul de vitamina D

În lunile reci, când ziua este mai scurtă, iar soarele mai scump la vedere, nivelul de vitamina D din organism scade dramatic. Din păcate semnele carenţei de vitamina D apar pe la bătrâneţe. E vorba de osteoporoză şi apariţia timpurie a menopauzei. Ca să le previi, cel mai bine este să faci până atunci, săptămânal , o cură de..soare. Expune-te la soare 15 minute, de două ori pe săptămână. De asemenea mănâncă zilnic 300 g de peşte gras şi ţi-ai asigurat cele 10 mg de care ai nevoie zi de zi. Această vitamină îți ridică moralul, te  ajută să ai dinţi frumoşi, oase rezistente şi muşchi puternici.

 

Sursa: http://www.clickpentrufemei.ro/Calendarul-sanatatii-tale-pe-2013_0_9185.html

You might also like More from author

Comments are closed.