Aurel Tănase (Romconserv): Brandurile proprii ale supermaketurilor crează o concurenţă neloială produselor fabricilor

superamrketff

Producătorii de conserve sunt afectaţi de politica marilor lanţuri de magazine care lansează mărci proprii, ajungând în acest fel să creeze o concurenţă neloială la raft, a declarat  Aurel Tănase, preşedintele patronatului Romconserv.

„în ultima vreme tot mai multe magazine insistă şi dezvoltă un aşa-zis brand propriu pe care îl realizează în o serie de capacităţi din România cât şi din exterior. Se insistă şi se câştigă teren pentru brandul privat, propriu, o clonare a brandului naţional, care duce la o concurenţă neloială”, a explicat Aurel Tănase.

Exemplul oferit de preşedintele Romconserv este următorul: în cazul unei mărci proprii care la preţul de costul de producţie de 2 lei se adaugă adaosul comercial al magazinului de 20% şi se ajunge la un cost final de 2,4 lei, fapt ce face ca marca proprie să fie preferată pentru acelaşi produs realizat în aceeaşi fabrică.

Oficialul Romconserv susţine că producătorii care acceptă să lucreze cu marile lanţuri de magazine şi să producă sub marcă proprie pentru aceştia sunt iniţial tentaţi de posibilitatea de a produce şi vinde cantităţi mari, doar că în final afacerea este păguboasă şi nu fac altceva decât să se auto elimine de pe piaţă.

Patronatul Romconserv numără 69 de firme şi pune în piaţă circa 166.000 tone de conserve din legume şi fructe. În ultimii trei-patru ani membrii patronatului au realizat investiţii de 112 milioane în infrastructură, modernizare de capacităţi şi echipamente.(Sursa: AGERPRES)

You might also like More from author

Comments are closed.