Atenţie cum asociaţi alimentele!

Combinaţiile corecte previn constipaţia, tulburările digestive, durerile de cap, obezitatea, precum şi apariţia inflamaţiilor în organism.

Durerile de stomac, migrenele şi lipsa de energie cu care ne confruntăm uneori pot fi cauzate de asocierile alimentare incorecte. Acest lucru deoarece, de exemplu, combinarea frecvent întâlnită a cărnii cu cartofi îngreunează digestia, care poate să dureze şi opt ore.

De exemplu, dacă am luat prânzul la ora 12.00, până la ora 20.00, organismul îşi foloseşte o mare parte din energie pentru a digera alimentele. Astfel, puterea de concentrare şi eficienţa la locul de muncă scad, ca urmare a lipsei de energie. În plus, în acest interval suferim şi stări de disconfort (balonări, dureri de stomac, diaree sau constipaţie). Pe termen lung, astfel de asocieri nepotrivite duc la acumularea kilogramelor şi chiar la îmbolnăviri.

„Amidonoasele (pâine, orez, făină, paste făinoase, cartofi, porumb) se digeră în 30 până la 45 de minute, iar proteinele de origine animală (carnea, laptele, ouăle şi derivatele) au nevoie de o perioadă de patru până la şase ore pentru a fi digerate”, explică profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare din Bucureşti. Aşadar, dacă la o masă consumăm amidonoase şi proteine, digestia durează mult mai mult şi consumă o mare parte din energia organismului.

„Întotdeauna, carnea grasă trebuie asociată cu legume sotate sau la grill, şi nu cu cartofi”, spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Amidonoasele se asociază bine cu leguminoasele (fasolea, soia, mazărea, năutul, lintea).

Laptele în cafea, neindicat

În ceea ce priveşte produsele lactate, acestea nu trebuie asociate cu niciun alt aliment. Astfel, laptele nu este indicat nici măcar în asociere cu cafeaua. „Laptele adăugat în cafeaua neagră reduce efectele benefice ale cafeinei şi îngreunează digestia, care, în loc de 20 de minute, durează două ore”, spune prof. dr. Mencinicopschi. Tot în 20-30 de minute se digeră şi fructele proaspete, dar numai dacă sunt consumate singure. În situaţia în care combinăm fructele cu biscuiţi, de exemplu, digestia este îngreunată.

„Este indicat să nu bem apă înaintea, în timpul sau imediat după masă, pentru a nu dilua sucurile digestive şi pentru a nu perturba digestia.”

prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

You might also like More from author

Comments are closed.