Alimentele lunii aprilie. Cu ce fructe şi legume mai păcăleşti foamea în ultima săptămână de post

Luna aprilie este luna glumelor, poantelor, farselor dar şi sărbătorii Paştelui. Cum alimentaţia este foarte impotant să fie echilibrată şi corpul să îşi extragă necesarul de vitamine şi substanţe nutritive în această perioadă, vă propunem nominalizările pentru cele mai recomandate alimentel ale lunii.
Pentru creştinii ortodocşi este ultima săptămână de post. După atâtea săptămâni fără carne, mulţi dintre oameni au început să se plictisească de aceleaşi legume şi fructe pe care le-au consumat întreaga perioadă.


Pentru a revigora puţin alimentaţia şi a introduce lucruri noi, dar şi sănătoase, vă propunem 7 fructe şi legume care sunt de mare ajutor în această perioadă. Deoarece următoarele fructe sunt suficient de săţioase şi conţin necesarul de vitamine pentru corp, ele sunt numai bune pentru a mai păcăli puţin foamea, că tot este luna aprilie.

1. Lămâi verzi
În primul rând, lămâile verzi sunt foarte nutritive şi oferă o mulţime de fibre şi vitamina C. Cei care vor să se bucure de beneficiile acestui fruct, nu trebuie decât să îl utilizeze într-o salată de fructe sau la acrirea unei ciorbe. După ieşirea din post, este ideal şi pentru a aroma o friptură de peşte sau de pasăre.

Unde mai pui şi faptul că Lamaile verzi contin substante fitochimice puternice, cunoscute sub denumirea de flavonol glicozide. Flavanol glicozidele pot preveni divizarea celulelor canceroase in multe tipuri de cancer.

2. Gulie
Această legumă este o sursă bună de vitamina C, ajutând la întărirea oaselor, cartilajelor, dinţilor şi gingiilor. Pe lângă asta, mai conţine şi fosfor şi vitamina B6. O gulie are doar 27 de calorii la 100 g. Poate fi pregătit un piure din gulii sau pot fi prăjite precum cartofii.

3. Căpşuni
Jurnaliştii de la Huffington Post ne recomandă pentru această lună consumul de căpşuni. Cu toate că deocamdată preţul lor este ridicat şi se găsesc mai greu în magazine, căpşunile pot fi considerate un adevărat medicament anti-îmbătrânire. Ele conţin mai multă vitamina C decât portocalele de exemplu.

4. Prazul
Prazul face parte din aceeaşi familie cu ceapa, însă are un gust mai slab şi mirosul care îi deranjează pe mulţi nu persistă la fel de mult. Potasiu, vitamina C şi acidul folic sunt punctele tari ale acestei legume. Avantaj major pentru sănătate: reduce riscul bolilor de inimă.

5. Chard elveţian
Frunzele verzi de Chard elveţian sunt foarte bune atunci când vine vorba de beneficiile nutriţionale pe care le are. Pe lângă vitamina A şi C, mai conţine şi vitamina K, atât de necesară corpului. Cel mai simplu este de adăugat aceste frunze în salate sau se mai pot mânca şi fierte.

6. Asparagus
Nu are cel mai atrăgător aspect, fiind o specie de plante erbacee cu rădăcini cărnoase şi frunze nedezvoltate, însă are o sumedenie de vitamine: A, C, B6, D, E, K.
Consumul de sparanghel alb are un efect revitalizant şi este recomandat în cazurile de astenie fizică şi intelectuală.

7. Guava
Guava are formî de pară, o coajă verde şi miezul portocaliu. Este un fruct bogat în vitamina C şi stimulează sinteza colagenului. Consumul de guave acţionează ca un tonic asupra sistemului imunitar şi contribuie în acelaşi timp la reducerea colesterolului şi la combaterea constipaţiei.

Sursă: Huffington Post

You might also like More from author

Comments are closed.