Alimentele care te scapă de calorii

Sperăm că nu e cazul să-ţi reamintim că secretul unei diete reuşite nu constă în înfometare şi în privarea organismului de nutrienţii atât de necesari. Cum bine ştii, cel mai indicat (şi mai sănătos!) mod de a slăbi sunt meniurile axate pe fructe, legume şi cereale integrale. Dacă ai început deja să pui în aplicare sfaturile noastre, cu siguranţă ai constatat că o combinaţie inteligentă de alimente poate avea efecte uimitoare, ajutându-te să-ţi modelezi silueta aşa cum îţi doreşti. Motivul?

Există o serie de alimente care conţin substanţe ce favorizează arderea grăsimilor şi accelerarea metabolismului. Noi îţi vom spune care sunt acestea, iar misiunea ta este să le incluzi în dieta zilnică – aşa nu va fi nici o tragedie dacă nu reuşeşti să ajungi în fiecare zi la sală.

Fructele de pădure

Ideale în orice cură de slăbire, fructele de pădure conţin puţine zaharuri şi sunt bogate în apă şi fibre. De asemenea, sunt o sursă grozavă de antioxidanţi şi fitonutrienţi, ajutând totodată la controlul glucozei din sânge şi la grăbirea senzaţiei de saţietate. Datorită gustului plăcut, pot satisface pofta de dulce fără a acumula calorii nedorite.
Sfat: Profită de orice ocazie pentru a mânca fructe de pădure – le poţi consuma simple sau le poţi adăuga la salate, cereale, copturi sau în iaurt.

Merele

Toate fructele şi legumele grăbesc senzaţia de saţietate, având un conţinut mare de apă şi fibre. Merele sunt însă de departe cele mai eficiente la acest capitol. Odată ce sunt digerate, ele produc un hormon special (GLP-1) ce transmite creierului semnalul că foamea a dispărut. Studiile au arătat că persoanele care mănâncă mere înaintea meselor principale consumă cu 15% mai puţine calorii, motiv pentru care aceste fructe sunt ideale în controlul apetitului.
Sfat: Consumă un măr cu 15-30 de minute înainte de a te aşeza la masă: te vei simţi sătul(ă) mai repede şi nu vei mânca mai mult decât ai nevoie.

Ardeiul iute

Specialiştii ne învaţă să adăugăm ardei iute la gătit pentru a controla apetitul. Asta pentru că ingredientul-cheie din ardeiul iute – capsaicina – are proprietatea de a reduce senzaţia de foame, crescând totodată nivelul de energie. Din păcate, nu putem obţine acelaşi efect de pe urma suplimentelor alimentare, aşa încât ardeiul iute trebuie consumat în stare pură. Iar dacă în mod normal nu te dai în vânt după mâncăruri picante, cu atât mai bine! Studiile arată că ardeiul iute are un impact mai puternic la cei care îl ocolesc de obicei.
Sfat: Adaugă la mesele principale o jumătate de linguriţă de ardei iute tocat.

Algele marine

Secretul unei siluete suple este să-ţi începi ziua cu un shake pe bază de alge marine. Cercetătorii olandezi au descoperit că băuturile obţinute din alge scad senzaţia de foame cu 30% şi îi ajută pe cei aflaţi la dietă să atingă mai repede starea de saţietate. După ingerare, shake-ul din alge se transformă în gel atunci când ajunge în stomac şi creează efectul de digerare a mâncărurilor solide. Rezultatul: mănânci mai puţin şi te simţi în formă!
Sfat: Poţi opta oricând şi pentru suplimente cu alge marine.

Ceaiul verde

După cum bine ştii, ceaiul verde este bogat în catechine, substanţe care stimulează arderea caloriilor. Bând între 3 şi 6 ceşti pe zi (rece sau fierbinte), vei creşte cu 40% rata de ardere a energiei celulare şi de metabolizare a grăsmilor, efect pus pe seama combinaţiei de cafeină şi flavonoide în componenţa ceaiului verde. Acesta mai conţine şi anumiţi antioxidanţi despre care se crede că influenţează pozitiv leptina – hormonul responsabil cu reglarea apetitului.
Sfat: Înlocuieşte cafeaua şi celelalte tipuri de ceai cu ceaiul verde şi vei vedea cum kilogramele în plus încep să dispară.

Ouăle

Proteinele obţinute din ouă au cea mai mare valoare calitativă – depăşită doar de laptele matern – şi joacă un rol important în controlul greutăţii. Potrivit prestigioasei publicaţii Journal Of the American College of Nutrition, o omletă din 2 ouă la micul dejun ne face să mâncăm mai puţine calorii în restul zilei şi chiar şi în următoarele 36 de ore.
Sfat: Începe ziua cu ouă şi nu vei mai avea nevoie de nici o gustare până la masa de prânz.

Lămâile

Lămâile conţin pectină, o fibră naturală solubilă ce arde grăsimile stocate de organism şi încetineşte procesul digestiv pentru a te face să te simţi sătul(ă) cu puţină mâncare. Specialiştii americani au constatat că acizii şi pectina din componenţa lămâilor reduc şi absorbţia zahărului după masă, evitând căderile de glicemie care oferă pretextul pentru o gustare dulce. Desigur, lămâile sunt bogate în vitamina C, care stimulează producţia de carnitină – un aminoacid ce grăbeşe arderea lipidelor. Studiile au arătat că persoanele cu un aport adecvat de vitamina C ard cu 30% mai multe grăsimi în timpul antrenamentelor fizice.
Sfat: Adaugă fructul sau zeama de lămâie la salate şi sosuri sau poţi picura câteva picături într-un pahar cu apă călduţă – vei alunga foamea.

Usturoiul

Oamenii de ştiinţă din Israel au ajuns la concluzia că usturoiul nu doar previne îngrăşarea, ci favorizează chiar pierderea în greutate. Secretul său constă în proprietăţile unei substanţe numite alicină, cea care îi dă mirosul înţepător şi totodată primul antibiotic natural. Specialiştii au observat că tocmai acest miros puternic stimulează centrul de saţietate din creier, reducând senzaţia de foame. De asemenea, alicina acţionează şi asupra secreţiei de adrenalină şi a altor hormoni importanţi, care, la rândul lor, cresc rata metabolică şi ajută la arderea caloriilor.
Sfat: Suplimentele alimentare sunt şi ele eficiete şi, în plus, te scapă de mirosul de usturoi. – taraba verde .ro

Scorţişoara

Un studiu scandinav publicat în American Journal of Clinical Nutrition a scos la iveală că scorţişoara scade producţia de insulină atunci când este adăugată la gătit. Întrucât insulina este hormonul care transformă excesul de zahăr în grăsimi, rezultatul este unul favorabil pentru siluetă, dar şi pentru sănătatea generală, deoarece scorţişoara combate diabetul şi bolile de inimă. Pe lângă scăderea nivelului de zahăr din sânge, scorţişoara mai are proprietatea de a încetini digestia, ceea ce înseamnă că senzaţia de saţietate apare mai repede.
Sfat: Presară o linguriţă de scorţişoară peste cereale, în iaurt, în salata de fructe sau în cafea. Este eficientă îndeosebi atunci când se consumă după mesele principale.

Sursa: http://www.healthbeautymagazine.ro/health/alimentele-care-te-scapa-de-calorii/

You might also like More from author

Comments are closed.