Alimentele care te imbatranesc prematur

alimente care te imbatranesc

Tineretea nu mai este atat de usor de intretinut avand in vedere asaltul de chimicale la care suntem supusi zi de zi, incepand cu alimentele procesate si culminand cu produsele de ingrijire corporala si cosmetica. Destul de putine produse destinate ingrijirii corporale nu au simultan si efecte toxice asupra organismului. Char si cremele de ingrijire a tenului prezinta pduse toxice care se pot absorbi prin piele.

 

La toate acestea se adauga si alimentele care au poate unul din cele mai importante roluri in mentinerea tineretii sau, invers, in accelerarea imbatranirii daca nu ne hranim sanatos.

Alimente care te imbatranesc prematur

Alimente bogate in zahar

 

Alimentele bogate in zahar nu doar irita mucoasa intestinala si “biciuiesc pancreasul, dar accelereaza si procesele de imbatranire.

alimente care te imbatranesc

Specialistii sustin ca zaharul produce in organismul nostreu multiple efecte negative, printre care si acela de a distruge reteaua de colagen subcutanata, acea retea care participa la mentinerea elasticitatii si fermitatii pielii.

Tot aharul predisune si la depresie si accentueaza simptomatologia femeii aflate la menstruatie.

Iar cand spunem zahar nu ne referim decat la acesta si nu la alte zaharuri care pot fi de buna calitate, cum sunt zharurile din fructe sau din cereale integrale.

Alimentele prajite

O alta categorie de alimente care predispun la imbatranire precoce este reprezentata de alimentele prajite. Aici sunt incluse de asemenea si toate preparatele care implica prajirea unor alimente, cum este ceapa calita de exemlu sau mancarea cu ulei la cuptor.

 alimente care te imbatranesc

Mezelurile si alte alimente grase

Nu toate grasimile sunt nocive. Spre exemplu, grasimle din uleiurile extravirgine sau grasimile din fructele oleaginoase (nuci, alune, mieji de seminte etc.) ori peste sunt foarte utile organismului si deloc nocive.

 alimente care te imbatranesc

La polul opus se afla grasimile saturate si hidrogenate care se gasesc in alimente preum:

  •   carnati;
  • Mezeluri;
  • Sosuri si maioneze din comert – inclusiv mustarul poate contine grasimi hidrogenate;
  • Prajiturile cu creme;
  • Cremele de ciocolata;
  • Ciocolata;
  • Margarina (nu toate margarinele au grasimi hidrogenate, trebuie sa verificati ingredientele);
  • Preparatele prajite;
  • Alimente fast-food;

You might also like More from author

Comments are closed.