Alimentele care, în funcţie de culori, previn cancerul

Dincolo de medicamente sau terapii în spatele cărora există sute de ani de cercetare ştiinţifică, există un instrument foarte important de luptă împotriva cancerului: dieta.

Dr. Oz ne destăinuie secretul alimentelor care luptă împotriva cancerului de orice tip culoarea acestora. Culoarea este unul dintre cei mai buni indicatori ai alimentelor cele mai benefice.

Astfel, alimentele se împart în grupuri diferite de culori, grupuri cu proprietăţi ce vizează tipuri specifice de cancer.

Iar atunci când consumaţi alimente ce se încadrează în toate categoriile, de fapt luptaţi pentru combaterea mai multor boli – prin nutrienţii şi vitaminele câştigate de corpul vostru.

Dr. Oz ne explică şi cum trebuie să le potrivim perfect în dieta zilnică:

1. Alimentele roşii luptă împotriva cancerului pancreatic şi cancerului ovarian

În urma unui studiu, realizat pe 13.000 de persoane din California, s-a demonstrat că o jumătate de ceaşcă de tomate, de minim 5 ori pe săptămână, poate reduce riscul de cancer ovarian cu până la 60%.

rosii

Un alt studiu canadian a expus pe piaţă o aceeaşi concluzie, doar că în cazul cancerului pancreatic. Factorul de protecţie împotriva cancerului care afectează pancreasul este atribuit licopenului, găsit din abundenţă în roşii şi în alte alimente ce au culoarea roşie – ardei roşu, fructe de pădure roşii.

Încearcaţi să mâncaţi o porţie ce conţine alimente roşii, cel puţin o dată pe zi.

2. Alimentele portocalii previn cancerul de stomac şi cancerul ovarian

Beta-carotenul, responsabil pentru culoarea portocalie din morcovi, dovleac, suc de fructe, cartofi dulci prezintă efecte anti-cancerigene, mai ales în cazul cancerului de stomac, prin regenerarea celulelor canceroase moarte.

Cartofii dulci şi morcovii conţin, de asemenea, şi un compus organic numit acid cafeic care încetineşte progresul cancerului de sân şi cel ovarian.

Este recomandat să consumaţi alimente portocalii de cel puţin două ori pe săptămână.

3. Galben spune „NU!” cancerului esofagian şi celui de stomac

Citricele, cum ar fi lămâile, grapefruit, mandarine, papaya sunt bogate în vitamina C – un antioxidant puternic ce protejează organismul împotriva tuturor tipurilor de cancer, în special cancerul de stomac, cel care afectează gâtul, gura sau colonul.

Aceste alimente sunt şi foarte bogate în flavonoide care inhibă creşterea celulelor tumorale şi, în plus, detoxifică organismul de substanţele dăunătoare.

Adaugă fructe galbene în dieta ta, cel puţin o dată pe zi.

4. Alege verde pentru a combate cancerul ovarian, de sân şi cancerul pulmonar

Există numeroase dovezi care atestă că legumele crucifere, precum varza, andivele, conopida, broccoli sunt asociate cu un risc mai scăzut de cancer la stomac, la sâni, ovarian sau pulmonar.

Legumele verzi sunt bogate în glucosinol şi vitamina  K, ambele având o influenţă fără precedent asupra organismului. Vitamina K, mai exact, combate diabetul zaharat, ceea ce reduce implicit riscul de cancer pancreatic.

Pentru a reduce riscul de cancer, mănâncă alimente verzi de cel puţin două ori pe zi.

5. Alimentele neutre (albe) combat cancerul de stomac, ovarian şi cel de colon

Ciuperci, usturoi, ceapă, arpagicul sunt legumele recunoscute pentru aportul remarcabil asupra imunităţii organismului.

Alicina, compusul activ din usturoi, are efecte antimicrobiene şi antioxidante. Alicina este eliberată atunci când usturoiul este tocat, zdrobit, măcinat. Pentru a maximiza efectul, aşteptaţi aproximativ 10 minute înainte să gătiţi usturoiul.

Ceapa conţine polifenoli şi flavonoide cu efecte anti-cancerigene pe linia celulelor ovariene.

Iar ciupercile sunt bogate în vitamina D, ce poate proteja organismul de “boala fără vindecare”.

Aşadar, includeţi câte puţin din fiecare culoare în viaţa voastră şi, practic, vă veţi proteja organismul în faţa cancerului. Cu singura condiţie ca stilul de viaţă să fie, în ansamblul lui, un stil sănătos şi echilibrat.

Fără ţigări, fără alcool în exces, fără cantităţi mari de sucuri acidulate, reducând mâncarea tip fast-food şi alimentele bogate în sodiu.

You might also like More from author

Comments are closed.