Alimentația de primăvară – dieta de detoxifiere

Pe timpul primăverii, organismul nostru, după o iarnă lungă şi rece, are nevoie de o detoxifiere. Adică o curăţenie de primăvară. În felul acesta vom curăţa intestinul, vom proteja pielea şi rinichii şi vom elimina kilogramele acumulate pe timpul iernii friguroase şi umede. Pentru a face acest lucru, este indicat să recurgem la alimentele specifice acestui sezon plin de soare şi de culoare, exact aşa cum se prezintă şi fructele şi legumele pe care ar trebui să le consumăm în această perioadă a anului. Şi anume:

CEAPĂ VERDE
Conţine o mulţime de vitamine şi minerale şi ajuta la capacitatea de a rezista la efort fizic. Este un super carburant în ceea ce priveşte energia fizică, în special în cazurile de astenie de primăvară. Ajută la eliminarea imediată a toxinelor din corp, la consolidarea sistemului osos şi nu în ultimul rând are un efect diuretic şi depurativ.
SPANACUL
Este unul dintre alimentele cele mai bogate în iod , fier şi acid folic.( foarte util femeilor însărcinate). Ne ajută la creşterea imunităţii şi în afecţiuni la nivelul pielii. Din ultimele studii, reiese că spanacul previne dezvoltarea celulelor canceroase.
URZICILE
Pentru conţinutul lor în vitaminele A,C,E şi K ele au un conţinut important de minerale şi fosfaţi.Sunt recomdate împotriva alergiilor, anemiilor, a bolilor reumatice.
RIDICHILE
Aceste legume , ca nişte diuretice naturale , ne ajută foarte mult în detoxifierea sângelui, facilitează digestia şi eliminarea apei din organism, împotriva constipaţiei, eliminarea grăsimilor. Previn cancerul de intestin, stomac, colon sau rinichi. Ridichile previn şi infecţiile respiratorii. Reprezintă o sursă bogată în vitamina B, calciu, magneziu, cupru şi mangan şi fibre .
Dedica organismului tău doar 2 zile, pentru “ curăţenia de primăvară”
MIC DEJUN: Ceai verde ( diuretic ) 3 felii de biscuiţi ( gallette) de porumb cu conţinut scăzut de sodiu 3 linguriţe de miere (energizantă) 1 ou fiert ( proteic, întreţine masă musculară)
GUSTARE: pară ( echilibrează intestinul)
PRÂNZ:  150 de grame de lăstari de soia( germogli) pregătiţi în tigaie cu 2 linguriţe de ulei de măsline extravergine 80 de grame de orz ( diuretic) fiert cu 2 linguriţe de ulei de măsline extravergine şi 2 dovlecei ( zucchine) .
GUSTARE: şerbet (sorbetto) de fructe – fiind foarte plăcut la gust şi cu puţine calorii, ajuta la stimularea producţie de serotonină, hormonul care ne ajută să ne simţim bine.
CINA: 120 de grame de carne de pui la grătar 200 de grame de morcovi , pregătiţi în tigaie cu 2 linguriţe de ulei de măsline extravergine 3 felii de biscuiţi ( gallette) de porumb
În această dietă , sucurile naturale de fructe di legume proaspete sunt surse foarte preţioase de vitamine, minerale şi enzime. Ajută la creşterea energiei vitale, curăţă pielea şi o face să devină mai luminoasă, redă părului o strălucire naturală şi o rezistenţă majoră împotriva infecţiilor. Fructele şi sucurile naturale din fructe şi legume proaspete, ar trebui introduse zilnic, în alimentaţia noastră, în special în afară meselor, adică la gustarea de dimineaţă şi cea de după amiază.

You might also like More from author

Comments are closed.