Agroproiect de succes: Fabrica de preparate de carne, realizată pe fonduri europene

agil_fabricaFabrica de preparate din carne AGIL TIMIȘOARA este condusă,nici mai mult, nici mai puţin, decât de un descendent al marelui revoluţionar Avram Iancu.

Povestea firmei, a început când Simona Bordea, reprezentatul legal al S.C. AGIL S.R.L. a depus în 2009 un proiect pe Măsura 123 „ Creşterea valorii adăugate a produselor agricole şi forestiere”, care avea ca obiectiv extinderea fabricii de preparate din carne prin construcția de spații de procesare (spații de pregătire șunci, de refrigerare, de uscare și afumare), spații de depozitare (congelator), achiziția de utilaje tehnologice de mare productivitate pentru produse feliate (mașina de feliat mezeluri și de ambalat produse feliate) și achiziția de mijloace de transport specializate pentru distribuție.

În 2010 a fost semnat Contractul de Finanțare iar proiectul a fost finalizat în 2013. Obeictivele proiectului au fost îndeplinite, fabrica fiind dotată în prezent cu utilaje de ultimă generație și având în prezent 379 de angajați, o creștere de la 127, câţi erau înainte de depunerea proiectului. Cifra de afaceri s-a modificat de asemnea, de la 19 milioane lei înainte de depunerea proiectului, la 67 de milioane lei în 2014.

Simona Bordea spune ca SC AGIL SRL este o firmă cu adevărat agilă şi că numele ei a fost compus din alăturarea numelor membrilor familiei, adică este o denumire „de suflet”.

A aflat despre fondurile europene prin PNDR 2007-2013 din legislație. A studiat posibilitățile dezvoltării împreună cu membrii familiei și a decis să acceseze Măsura 123. Drumul nu a fost ușor, firma lovindu-se de probleme birocratice. Momentul demărarii proiectului este și acum riterat cu placere la fel ca și cel al finalizării acestuia: „am sesizat îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru salariații noștri în cadrul proceselor de ambalare, livrare, igienă, calitate și așa mai departe. Cofinanțarea a fost asigurată atât prin intermediul unui credit de la o bancă, cât și din surse proprii”.

În  prezent, numărul clienților AGIL este în creștere de la un an la altul, aceștia fiind mulțumiti de calitatea salamului Vino-Rosso, șuncii de casă și a celorlalte sortimente. „Nu putem spune că avem o specialitate a casei deci toate produsele noastre sunt speciale. Magazinele noastre ocupă o pondere însemnată în vânzarea cu amănuntul a produselor din carne și a altor produse alimentare precum renumita Pleskavița. Suntem prezenți pe piață prin intermediul celor 60 de puncte de lucru dechise în județele Alba, Arad, Caraș-Severin, Cluj, Gorj, Hunedoara, Bihor și Timiș”.

 

Şi, fiindcă afacerea este condusă de descendenţii unui om atât de vertical cum a fost Avram Iancu, şi concluziile lor legate de accesarea de fonduri europene sunt, aşa cum era de aştepat, foarte clare: „îi sfătuim pe cei care vor să acceseze fonduri europene să respecte prevederile legii deoarece nu proiectul nu poate fi finalizat daca există intenții de fraudare. Sumele de bani sunt justificare în cele mai mici detalii de accea este important să fiți serioși și să urmăriți atingerea scopului propus prin proiect”. Mai multe informaţii despre proiect:aici (Sursa foto: portal.afir.ro)

You might also like More from author

Comments are closed.