Afacerea care rodește: Cât te costă să-ți faci o livadă?

livada_primavaraAfacere cu fructe românești le face cu ochiul investitorilor în agricultură, mai ales că o livadă poate fi o sursă de profit pe suprafețe mici de teren. Nimeni nu prea vorbește însă despre ce înseamnă investiția inițială într-un astfel de business, așa că am decis să facem o analiză a pieței pentru a afla cât costă să înființezi o exploatație pomicolă în România. 

Dacă vrei să începi o afacere cu pomi fructiferi, cel mai ușor este să cumperi o livadă deja înființată și pe care să o modernizezi și/sau întinereșt, iar pentru amatori, site-urile sunt pline de oferte, majoritatea cu un preț bun. ”Sunt multe persoane care au moștenit de la bunici livezi frumoase, dar care acum au îmbătrânit și sunt greu de întreținut. De aceea se vând majoritatea, nu că nu ar fi rentabile, însă pentru a obține o producție bună, trebuie să muncești la pomi”, ne-a declarat Aurel Tănase, președintele OIPA Legume-Fructe.

Prețul mediu de vânzare al unei livezi în funcție de poziționarea geografică:

Transilvania- 5.000 euro/ha
Bihor-6.000 euro/ha
Moldova câmpie -1.627 euro/ha livadă tradițională
Moldova deal- 5.700 euro/ha livadă intensivă
Oltenia campie -1.800 euro/ha livadă tradițională
Timiș- 4.000 euro/ha
Dolj -5.000 EURO/ha
Constanța- 5.000 euro/ha

Cea mai scumpă ofertă existentă la acest moment este Dobrogea, unde o livadă superintensivă înfiintată acum 2 ani pe o suprafață de 1 ha se vinde 45.000 euro.

Înființarea unei livezi de la zero este cea de-a doua variantă pentru a intra în rândul producătorilor români de fructe. Este un proces mai dificil, însă garantează profitul. Alegi soiurile, arhitectura livezii, gândești tot planul de afaceri și, partea cea mai grea, cauți și găsești finanțare.

O livadă de pomi fructiferi în sistem tradițional poate fi înființată cu 3.000 de euro-5.000 euro pe hectar, aici intrând doar costul materialului săditor, nu și prețul terenului. Totuși, o astfel de investiție nu asigură un venit bun întrucât producția obținută nu este suficientă pentru a susține un business integrat decât dacă acesta este mic, gen producții de gemuri de casă, siropuri naturale sau comercializarea fructelor uscate. (Integral pe agrointel.ro)

You might also like More from author

Comments are closed.