Adevarat sau fals? 5 Mituri despre Cura de detoxifiere

Cura de detoxifierePentru a fi cu adevarat eficienta, cura de detoxifiere ar trebui sa fie privita intr-un sens mai larg decat cel strict alimentar (desi dimensiunea alimentara ramane cea mai importanta).
Astfel, pentru o cura de detoxifiere ar trebui sa avem in vedere:
1) – consumarea unor surse concentrate de antioxidanti;
2) – aportul de produse care sa accelereze si sa amplifice eliminarea toxinelor si a resturilor din organism (prin fecale, urina, transpiratie si prin expiratie);

3) – reducerea consumului de alimente concentrate in chimicale, in favoarea alimentelor naturale neprelucrate;
4) – reducerea aportului de calorii;
5) – scaderea nivelului de stres si – in cazul unui stil de viata care presupune mult efort fizic – si a activitatii fizice, pe durata curei de detoxifiere;
6) – inspirarea unui aer nepoluat si consumarea unei ape cu grad inalt de puritate.
(Avand in vedere elementele de la punctele “5)” si “6)”, cura de detoxifiere ar trebui urmata in perioada de concediu).
7) – rezervarea a minimum 8 ore pe zi pentru somn.

Mituri despre cura de detoxifiere:

1) Cura ar trebui sa dureze minimum o saptamana.
Verdict: Fals. Durata sa ar trebui stabilita impreuna cu medicul personal. Rareori este necesara o cura de detoxifiere care sa tina peste o saptamana.

2) Cura de detoxifiere trebuie urmata cel putin o data pe an.
Verdict: Partial adevarat. Doar in cazul unui mediu si a unui stil de viata foarte sanatoase cura de detoxifiere nu isi mai gaseste rostul. Frecventa ar trebui sa tina cont, asadar, de mediul in care traim, muncim si de stilul de viata. Pentru multi dintre noi, sunt oportune cel putin 2 cure de detoxifiere pe an – fie in aprilie si octombrie, fie in iunie si dupa Sarbatorile de iarna (in cazul in care activitatea este relativ constanta iar mediul de viata ramane acelasi; altfel, in alegerea momentului veti tine cont de activitate (proiecte profesionale ori personale care presupun consum psihic si uzura fizica deosebite si afectarea stilului de viata) sau/si de schimbarea mediului de viata).

3) Pe durata curei de detoxifiere trebuie sa nu consumam – ca si alimente – altceva in afara de fructe si legume.
Verdict: Fals. Ponderea legumelor si a fructelor in totalul aportului caloric trebuie sa creasca semnificativ pe durata curei, dar este important sa nu ne limitam strict la aceste 2 categorii de alimente – mai ales daca durata curei este mai mare de 3-4 zile.

4) Cura de detoxifiere ne poate slabi organismul.
Verdict: partial adevarat. In general, daca este urmata inteligent si cu consultarea medicului personal, acest efect va lipsi ori va fi aproape insesizabil. Daca, insa, fortati nota, cura de detoxifiere poate conduce rapid la dezechilibre si la slabirea organismului.

5) Nu toti oamenii pot sa urmeze o astfel de cura.
Verdict: Adevarat. In perioada de sarcina si de alaptare, femeile ar trebui sa nu urmeze nicio cura de detoxifiere. De asemenea, persoanele cu anumite afectiuni (diabet, diverse forme de cancer, insuficienta renala si chiar alte afectiuni ale rinichilor etc.) este preferabil sa nu urmeze astfel de cure decat daca ele vin la initiativa medicilor si sunt integral si in detaliu concepute de medicul/medicii specialisti impreuna cu medicul personal (de familie).
Pentru copii, cura de detoxifiere nu este necesara decat in cazuri particulare (alimentatie foarte dezechilibrata, caracterizata de numeroase excese nesanatoase). In asemenea situatii, medicul este cel care trebuie sa construiasca programul in amanunt (un organism aflat in crestere poate fi mult mai usor afectat daca este privat de nutrienti si de anumite microelemente).

Liviu Deculescu

You might also like More from author

Comments are closed.