75.000 de puncte de vânzare a pâinii s-ar putea închide de la 1 ianuarie, dacă aceasta se va vinde în raioane specializate

paineffhhh

Aproape 75.000 de puncte de vânzare a pâinii s-ar putea închide de la 1 ianuarie 2014, dacă autorităţile vor aproba până la 1 septembrie proiectul de Hotărâre de Guvern iniţiat de patronatul din industria de morărit şi panificaţie, care prevede ca pâinea să se vândă numai în magazine specializate sau în raioane organizate în acest scop în magazinele generale. 

Potrivit preşedintelui Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu, se estimează că, în România, pâinea se vinde în circa 150.000 de puncte de vânzare, iar după implementarea acestor măsuri numărul acestora se va reduce la jumătate.

„În momentul de faţă, este o debandadă totală (în procesul de vânzare a pâinii – n.r.). Pâinea se vinde şi la tarabă în piaţă, se vinde şi din navetă la colţul străzii, se vinde în chioşcuri, în tonete, se vinde în magazine în care se vând detergenţi sau ciorapi ori alte mărfuri care pot împrumuta mirosul produselor alimentare şi, pe acest considerent, noi am venit cu un proiect de Hotărâre de Guvern – care acum este în analiză la Autoritatea Sanitar Veterinară şi la Protecţia Consumatorilor -, ca pâinea să se vândă numai în magazine specializate sau în raioane specializate în magazinele generale”, a declarat Aurel Popescu, duminică, la Antena 3.

„Actul normativ trebuie să dea o perioadă de acomodare pentru comercianţi să se poată organiza şi mai ales în mediul rural, astfel încât să-şi organizeze raionul specializat, iar în act va fi definit foarte clar ce înseamnă raionul specializat, astfel încât să avem şi noi un comerţ civilizat”, a precizat Popescu.

În opinia acestuia, în urma aplicării proiectului ROMPAN, primul care va câştiga va fi consumatorul, deoarece acesta va găsi o gamă mai diversificată de produse de panificaţie, întrucât comerciantul care vinde pâine în raion sau în magazin specializat va fi nevoit să comande la mai mulţi furnizori, va exista o concurenţă între furnizori şi, în acelaşi timp, se va crea posibilitatea pentru consumator să îşi aleagă produsul pe care îl doreşte şi este bun din punct de vedere calitativ.

„În prezent, aceşti comercianţi care vând pâinea în locuri neadecvate comandă câteva navete de pâine ca să poată să vadă consumatorul, să vină să ia pâine şi mai cumpără şi un detergent sau o pereche de ciorapi. Noi vrem să întărim vânzarea produselor alimentare şi nu numai în magazinele de proximitate, dar, în acelaşi timp, trebuie să avem în vedere să fie un comerţ civilizat. Şi înainte de ’90 pâinea se vindea în magazine specializate sau în raioane de pâine. Aşa este şi în celelalte ţări membre ale Uniunii Europene, numai la noi această democraţie prost înţeleasă a permis un comerţ care pur şi simplu este ieşit din comun”, a adăugat el. (Integral pe: AGERPRES)

You might also like More from author

Comments are closed.