7 superalimente care nu ar trebui să lipsească din dietă

Le găseşti în supermarketuri, indiferent de sezon, dar de multe ori eviţi să le cumperi, pentru că nu ştii exact la ce ar putea fi bune.

1. Spanacul întăreşte oasele

Este bogat în fier, potasiu, calciu, vitaminele A, C, E şi K şi în acid folic. De aceea, spanacul ar trebui să se regăsească în dieta ta cel puţin o dată pe săptămână.

Datorită potasiului, spanacul este recomandat pentru protecţia inimii. Iar conţinutul de calciu şi de vitamina K asigură sănătatea oaselor, ceea ce face din această legumă un aliat al femeilor predispuse la osteoporoză. O altă substanţă prezentă în spanac, luteina, întârzie tulburările vederii cauzate de înaintarea în vârstă (cataractă, degenerescenţă maculară). În sezon, îl poţi mânca crud, în salate sau fiert în baie de aburi, cu puţin ulei de măsline. În acest sezon, îl găseşti congelat, în supermarketuri, iar calităţile nutritive sunt bine păstrate.

De asemenea, poţi prepara un suc de spanac, care este un remediu excelent în cazurile de anemie, dar şi în combaterea asteniei.

2. Sfecla roşie combate anemia

Sursă de vitamine (A, C, B1, B5, B6, E, acid folic) şi minerale (calciu, magneziu, zinc, fosfor, fier), sfecla este indicată în special iarna şi primăvara, pentru a combate stările de epuizare fizică şi psihică specifice. Sucul de sfeclă este recomandat mai ales persoanelor anemice şi femeilor însărcinate, datorită acidului folic. Însă nici cardiacii nu ar trebui să evite această rădăcinoasă, deoarece asigură necesarul zilnic de potasiu.

Culoarea intensă a sfeclei este indiciul că această legumă este eficientă în prevenirea cancerului. O salată cu multiple beneficii este cea de sfeclă roşie, amestecată cu puţin hrean.

3. Lintea reduce colesterolul

S-a dovedit că flavonoizii din linte reduc nivelul colesterolului „rău” (LDL) din sânge şi, în plus, împiedică oxidarea acestuia. Alte substanţe din compoziţia lintei, saponinele, asigură un nivel normal al trigliceridelor (grăsimi din sânge). În plus, lintea conţine din plin fibre alimentare, care încetinesc digestia zahărului din alimente, ceea ce ajută la prevenirea şi la controlul diabetului de tip 2.

O poţi consuma în supe, în salate sau în mâncare ori în combinaţie cu alte cereale.

4. Ouăle de prepeliţă, bune pentru creier

 

Stimulează funcţia hepatică, anihilează radicalii liberi (care duc la instalarea cancerului) şi cresc tonusul general al organismului. Ouăle de prepeliţă le pot înlocui pe cele de găină, deoarece dau mai puţine alergii. În plus, sunt bogate  în vitamine, minerale şi lecitină, o substanţă care asigură buna funcţionare a creierului.

5. Sparanghelul, aliat anticancer

Această legumă conţine din plin acid folic, eficient în procesul de regenerare a celulelor şi în prevenirea malformaţiilor congenitale ale fătului. Sparanghelul oferă, de asemenea, protecţie împotriva cancerului, prin glutationul pe care îl are în compoziţie.

Inulina, o altă substanţă din această legumă, asigură echilibrul florei intestinale, neutralizând bacteriile patogene din tractul digestiv.

6. Seminţele de dovleac, bune pentru bărbaţi

Seminţele de dovleac sunt indicate în special bărbaţilor cu probleme de prostată. Potrivit unui studiu american, seminţele de dovleac conţin acizi aminaţi, substanţe care reduc inflamaţia de la nivelul prostatei. În plus, aceste seminţe pot fi incluse în alimentaţia copiilor, deoarece acţionează împotriva paraziţilor intestinali.

7. Cartoful dulce, benefic pentru reumatici

Această legumă se deosebeşte de cartoful normal prin culoarea sa portocalie şi prin gustul dulce. Cartofii dulci, cunoscuţi şi cu numele de batate, sunt o sursă importantă de vitamine (A, B6, C) şi minerale (potasiu, fier).

Datorită proprietăţilor antiinflamatoare, aceştia sunt recomandaţi persoanelor care suferă de inflamaţii la nivelul articulaţiilor (artrită reumatoidă).

 

Sursa: http://adevarul.ro/sanatate/dieta-fitness/7-superalimente-nu-trebui-lipseasca-dieta-1_50f7a909dc344dc20245991a/index.html#

You might also like More from author

Comments are closed.