7 Alimente bune pentru diabet si beneficiile sportului in aceasta boala

dieta de slabire cu grapefruitDiabetul – o boala de care sufera tot mai multe persoane si fata de care tot mai multe persoane prezinta risc. Expertul nostru va indeamna la cateva masuri sanatoase care amelioreaza aceasta boala, dar au si rolul de a o preveni.

Mihaela Murgu este un talentat instructor de fitness si aerobic, fiind recunoscuta si in planul dansului. Mihaela a inceput cariera de fitness inca din 1997, iar de la 4 ani a inceput sa studieze baletul clasic si modern. 

In prezent Mihaela Murgu lucreaza ca instructor la Body Shape by Mihaela Murgu, oferind totodata si sfaturi in domeniul nutritiei. Pe Mihaela o puteti gasi la sala, dar activeaza si ca antrenor personal – www.homeaerobic.com.

 

Mihaela Murgu – Fitness si Nutritie – Expert Garbo

www.homeaerobic.com

ACTIVITATEA FIZICA IN DIABET

Este demonstrat stiintific ca exercitiul fizic regulat contribuie la prevenirea si controlul diabetului. Prin miscare se obtine sau se mentine greutatea corporala optima si creste sensibilitatea tesuturilor la actiunea insulinei.

Pacientii cu diabet trebuie incurajati sa practice activitati sportive atat pentru echilibrarea nivelului glicemic in sange, cat si pentru prevenirea aparitiei complicatiilor pe termen lung: boli cardiovasculare, hipertensiune, displidemii.

La persoanele cu diabet tip 2 exercitiul fizic determina imbunatatirea controlului glicemic prin:

  • scaderea rezistentei la insulina
  • cresterea sensibilitatii celulelor la insulina
  • reducerea productiei hepatice de glucoza
  • cresterea consumului periferic de glucoza

Aceste mecanisme benefice se produc atat in timpul, cat si dupa efortul fizic, insa dispar la 48 de ore de la incetarea acestuia. Deci cresterea tolerantei la glucoza se face printr-o activitate fizica regulata.

 

Orice forma de exercitiu este binevenita:

  • activitatea aeroba (mers, banda, alergare) cu intensitate moderata efectuata timp indelungat (minim 20 minute) consuma grasimea de depozit
  • exercitiile de forta pentru masa musculara (anaerobe) cresc consumul de glucoza din muschi si imbunatatesc controlul glicemic.
    Alegerea momentului in care se practica miscarea este foarte importanta:
  • exercitiul fizic facut seara scade productia nocturna de glucoza din ficat si micsoreaza glicemia de dimineata
  • exercitiul facut dupa consumul de alimente reduce hiperglicemia postprandiala.

In concluzie , atat in cazul persoanelor sanatoase, cat si al diabeticilor, activitate fizica regulata este importanta pentru mentinerea greutatii corporale in limite rezonabile, ajuta organismul sa asimileze adecvat glucoza din sange si sa o foloseasca eficient in celule si tesuturi.

Imbunatatirea controlului glicemic prin sport la persoanele supraponderale are loc si fara o scadere semnificativa in greutate. Pierderea unui numar modest de kilograme asociata cu activitatea fizica intarzie declansarea diabetului tip 2 la obezi si, de multe ori, ajuta la reglarea glicemiei fara a fi nevoie de medicamente antidiabetice orale.

CIOCOLATA SI DIABETUL

Ciocolata neagra (70% cacao) are indice glicemic mic, creste treptat glicemia si poate fi consumata in cantitati reduse de catre persoanele diabetice. Ciocolata este bogata in polifenoli si magneziu cu actiune antioxidanta si protectoare cardiovasculara, iar untul de cacao creste colesterolul bun (fractia HDL).
Atentie, in anumite produse pentru diabetici zaharul este inlocuit cu fructoza. Siropul de glucoza-fructoza folosit la indulcit creste nivelul trigliceridelor din sange, creste rezistenta la insulina si favorizeaza ingrasarea. Sunt recomandate mai degraba ciocolata neagra si dulciurile clasice in cantitati mici decat folosirea la liber a produselor asa-zis pentru diabetici.

 

Top 7 alimente pentru diabetici

1 FULGII DE OVAZ contin fibre solubile care incetinesc absorbtia glucozei din alimente, scad necesarul de insulina si micsoreaza nivelul colesterolului din sange.

2 FASOLEA BOABE, mazarea, lintea si nautul sunt bogate in proteine, carbohidrati complecsi si fibre solubile care cresc lent glicemia in sange.

3 PERELE, merele si gutuile contin multa pectina, o fibra solubila care se transforma in gel si scade absorbtia zaharului din tubul digestiv.

4 PAINEA INTEGRALA, orezul brun, pastele sau cerealele integrale sunt bogate in fibre insolubile, dar mai ales in zinc si crom necesare pentru sinteza si eficienta insulinei.

5 FRUCTELE DE MARE (creveti, scoici) sunt bogate in minerale si mai ales in crom, cu rol important in sinteza insulinei.

6 PESTELE GRAS (somon, sardine, macrou, ton) imbunatateste controlul glicemic, profilul lipidic din sange si scade riscul de boli cardiovasculare datorita continutului de acizi grasi omega-3.

7 CAFEAUA contine potasiu, magneziu si antioxidanti care imbunatatesc raspunsul celulelor la actiunea insulinei. Consumul regulat de cafea se pare ca scade cu 30-50% riscul aparitiei diabetului tip 2.

Mihaela Murgu

Expert Garbo in Nutritie si Fitness

 

Sursa: http://www.garbo.ro/articol/Sanatate/12858/sportul-in-diabet-zaharat/pagina-3.html

You might also like More from author

Comments are closed.