6 Legi de baza pentru detoxifierea organismului!

Ajutati-va colonul sa scape de constipatie, printr-un consum adecvat de fructe si legume crude si el, o sa va „ajute” sa va detoxifiati intregul organism!

Detoxifierea organismului

Alimentatia moderna este de cele mai multe ori lipsita de proprietati nutritive, datorita procesarii termice sau a diversilor aditivi (E-uri). In aceste conditii, in organism se acumuleaza cu trecerea timpului foarte multe reziduuri, pe care omul nu mai ajunge sa le elimine.

 

Detoxifierea colonului este echivalenta cu o detoxifiere a intregului organism, intrucat, cea mai mare parte a toxinelor se acumuleaza la acest nivel.

Medicina naturista, dar si cea conventionala propun numeroase metode de detoxifiere a organismului, dar sa nu uitam de metoda cea mai simpla si poate cea mai eficienta, pentru aceasta “curatire” : alimentatia naturala.

Fibrele

Fibrele sunt ca un burete ce absorb toxinele si reziduurile din colon, mai ales daca se asociaza cu un consum optim de apa.

Un adult are nevoie de 30g fibre pe zi, pentru a nu suferi de constipatie, dar majoritatea oamenilor abia consuma 10 grame pe zi.

Asigurati-i colonului o “cura” de fibre, de cateva saptamani,timp in care sa consumati foarte multe fructe si legume crude (salate), astfel incat sa se elimine treptat toxinele acumulate de-alungul anilor in colon. Aceasta “dieta” bazata pe vegetale crude, e bine sa fie asociata si cu o buna hidratare (2l pe zi).

Incercati, pe parcursul acestei “cure” (de cel putin o luna) , sa alcatuiti o dieta zilnica formata 50% (minim) din fructe si legume crude, nepreparate termic si restul din alimentatia obisnuita.

In acest mod, veti creste aportul de fibre, treptat colonul se va curata de toxinele acumulate, tranzitul intestinal va fi “reactivat” si veti scapa de constipatie, fara medicamente.

Puteti face oricand din alimente, medicamente, consumandu-le asa cum ni le ofera natura.

Mestecarea alimentelor

Mestecati foarte bine fiecare inghititura, fara sa va grabiti, de cel putin 20 de ori (10-15 secunde), pentru a ajuta procesul de digestie.

Digestia principiilor alimentare incepe inca din cavitatea bucala, prin enzimele existente in saliva.

Daca nu mestecati suficient, aceasta digestie nu mai e posibila si alimentele ajung direct in stomac, fara a beneficia de enzimele si proprietatile salivei.

Digestia principiilor alimentare

Glucidele (paine, cartofi, paste, cereale, dulciuri, fructe) stau in stomac 2 ore.

Lipidele (ulei, smantana, unt) stau mai mult in stomac, aproximativ 3 ore, pentru digestie.

Proteinele (carne, peste, oua, lactate, proteine vegetale: fasole, mazare, soia) stau in stomac 4 ore.

Daca se consuma o cantitate prea mare de proteine, o mare parte raman nedigerate si produc in intestinul gros multiplicarea bacteriilor de putrefactie.

Din cauza timpilor diferiti de digestie, nu se amesteca glucidele cu proteine, pentru ca se va prelungi timpul de digestie, pentru fiecare din ele.

Rezultatul va fi ca atat glucidele, cat si proteinele se vor digera incomplet si o mare parte din energia pe care ar trebui sa o castigati in urma alimentatiei, va fi consumata pentru procesul indelungat de digestie si senzatia de foame se va instala iar.

Glucidele amestecate cu proteine fermenteaza in stomac, unde vor intarzia peste 2 ore, impiedicand si digestia proteinelor.

Exemple de glucide amestecate cu proteine:

  • Paine/cartofi + carne/peste
  • Paine/mamaliga + branza
  • Mamaliga + peste

De aici reiese o regula simpla de detoxifiere: proteinele se pot asocia doar cu vegetale (legume).

 

Fructele

Fructele se consuma astfel:

  • la 2 ore dupa o alimentatie formata din glucide
  • la 4 ore dupa o masa formata din proteine/lipide
  • nu se vor amesteca fructele cu legumele, la aceeasi masa
  • fructele se pot combina cu seminte (nuci, migdale, caju, seminte dovleac, seminte de in, canepa etc), pentru ca organismul sa beneficieze atat de vitaminele hidrosolubile (fructe) cat si de cele liposolubile (nuci).

 

Cina

Exista foarte multe opinii referitoare la ora ultimei mese din zi. Ca regula generala, nu este bine sa serviti ultima masa cu mai putin de 3 ore inainte de culcare. Ideal este ca la orele 19-20 sa fie ultima masa.

Dupa acest interval, digestia este incetinita, la fel ca si metabolizarea de catre ficat, de aceea creste si cantitatea de reziduuri.

Organele digestive, inclusiv ficatul, vor avea o noapte “alba” si de aceea, dimineata la trezire, veti constata ca nici somnul nu a fost prea odihnitor.

Incercati, chiar daca luati ultima masa la ora potrivita, sa nu fie o masa proteica, mai greu de digerat.

Este recomandat sa includeti aceste alimente (crude) in dieta dumneavoastra saptamanala, ca sa ajute colonul si ficatul in procesele de detoxifiere:

  • Usturoi
  • Sfecla
  • Morcovi
  • Legumele cu frunze verzi : salata verde, varza, spanac
  • Broccoli
  • Avocado
  • Mere
  • Grapefruit
  • Fructe de padure
  • Struguri rosii

Putina miscare

Exercitiile fizice sunt necesare pe toata perioada de detoxifiere a organismului (minim 30 minute/zi). In detoxifierea tractului digestiv, miscarea ajuta la eliminarea reziduurilor.

Mersul, inotul, mersul pe bicicleta, urcatul scarilor, dansul, gradinaritul, va pot fi de mare ajutor.

 

Sursa: http://www.garbo.ro/articol/Tratamente-naturiste/13104/metode-simple-de-detoxifiere-a-colonului.html

You might also like More from author

Comments are closed.