5 trucuri pentru a prepara corect un grătar

Pentru multă lume, mâncarea pregătită la grătar este privită drept ceva cu desăvârşire sănătos.
În realitate, lucrurile se nuanţează în funcţie de dispozitivul pe care îl folosim pentru frigere şi, implicit, de modul de preparare. Iată ce ne sfătuieşte profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare din Bucureşti în această privinţă.
1. Alegeţi un grătar din fontă ori unul cu orificiu în mijloc, cum sunt cele pentru aragaz, sau unul vertical. Grătarul ideal este construit din două piese suprapuse, astfel încât carnea să nu fie expusă direct la sursa de foc, iar grăsimea să nu se scurgă direct pe lemne sau pe cărbune.

Prin arderea grăsimii vor rezulta substanţe care favorizează cancerul de stomac, colorectal, de sân, de vezică urinară şi de pancreas.

Alte variante bune de dispozitive pentru grătar ar fi cele din fontă masivă acoperită, la care focul deschis nu „atinge” alimentele, şi cele verticale, la care sursa de căldură este laterală.

2. Nu folosiţi carne grasă, pentru a evita procesul de ardere a grăsimii şi îmbibarea preparatelor cu substanţe toxice. De asemenea, dacă folosiţi carne de pui ori de curcan, îndepărtaţi pieliţa.

3. Nu folosiţi folie de aluminiu pentru frigerea peştelui, de exemplu, pentru că aciditatea alimentului mobilizează ionii de aluminiu în hrană. Există numeroase studii care fac legătura între acest element şi dezvoltarea maladiei Alzheimer.

4. Spălaţi bine grătarul înainte de a-l folosi. Cel mai bine se curăţă când este cald, aşa că ar fi bine să luaţi în calcul acest lucru de fiecare dată când terminaţi de făcut un grătar.

5. Nu asociaţi carnea făcută la grătar cu cartofi, indiferent că sunt prăjiţi sau copţi. Combinaţi-o cu sosuri slabe pe bază de condimente şi de verdeţuri, cu salate de crudităţi sau cu legume preparate pe grătar.

You might also like More from author

Comments are closed.