5 Ceaiuri care va pregatesc pentru frig

CeaiIntrarea in drepturi a sezonului rece ne solicita organismul si, ca urmare, este de dorit sa ne adaptam rapid la starea vremii. Unul dintre aspectele importante in cadrul acestor schimbari menite sa ne ajute sa facem fata cu bine vremii reci este revenirea la obiceiul consumarii de ceaiuri calde.

Care sunt ceaiurile cele mai potrivite pentru sezonul rece? Calitatile pe care le cautam la un ceai de iarna sunt: stimularea imunitatii, efectul energizant (de aceea prezenta vitaminei C este binevenita), potentialul antiseptic si decongestionant, efectul de protejare a sistemului cardiovascular in caz de temperatura scazuta sau de trecere brusca de la cald la rece (de aceea substantele care cresc flexibilitatea vaselor sanguine si au efect vasodilatator sunt indicate pe frig, chiar cu pretul conservarii mai ineficiente a temperaturii corporale).

 

5) Ceaiul de busuioc – actioneaza ca si antiseptic si decongestionant eficient pentru caile respiratorii superioare si are proprietatea de a incalzi organismul (este un hipertermiant bland). Consumat in mod regulat, are o eficienta crescuta in prevenirea racelilor si creste toleranta la frig. Serviti-l cu miere, dar de preferinta fara lamaie. Fiindca busuiocul contine uleiuri volatile pe care le dorim intr-o proportie cat mai mare in ceai, puneti planta la cateva minute dupa ce ati inchis focul (nu imediat), acoperiti vasul si lasati putin mai mult la infuzat.

4) Ceaiul de cimbru si musetel. Aceste plante au actiune antiinflamatoare si antiseptica, prevenind racelile. Daca va confruntati cu o infectie in gat, adaugati si patlagina si cresteti concentratia de plante.

3) Ceaiul de ghimbir. Acest ceai trebuie preparat prin fierbere (5 minute de fierbere sunt suficiente). Principalul beneficiu al sau este cel de decongestionare a gatului. Are, in plus, efect hipertermiant si potential de prevenire a racelilor. Avand un gust usor picant si o aroma specifica, se indulceste cel mai bine cu miere de salcam.

2) Ceaiul din fructe de padure. Puteti obtine un ceai de iarna foarte bun combinand merisoarele, afinele si catina uscate. Catina ne ofera un complex de principia active in concentratii mari, dintre care foarte bune pentru combaterea neajunsurilor frigului sunt vitamina C, pro-vitamina A si pigmentii antioxidanti. Afinele si merisoarele contin quercitina (foarte buna contra racelii) si exceleaza, ca si potential antioxidant, la capitolul “pigmenti”.
Important: merisoarele si afinele uscate de la plafare au mereu adaos de zahar.

1) Ceaiul de macese. Datorita concentratiei mari in vitamina C si vitamina P (dincolo de beneficiile fiecareia in parte, vitamina P potenteaza absorbtia si actiunea vitaminei C), acest ceai este energizant, are o actiune antiinfectioasa puternica si, de asemenea, sporeste rezistenta si elasticitatea vaselor sanguine, reducand drastic riscul accidentelor vasculare (acest risc creste in conditii de temperatura foarte scazuta si mai ales in cazul trecerii bruste de la cald la rece (sau invers)). Ceaiul de macese este si vasodilatator.
Toleranta la variatiile bruste si ample de temperatura creste simtitor si rapid in urma consumarii ceaiului de macese.
Pentru pastrarea principiilor active, puneti pulberea de macese (sau pulpa sparta) dupa ce apa s-a oprit complet din fiert si lasati vasul acoperit minimum 30 de minute.
Atentie: din cauza perisorilor (mai pot sa ramana pe interiorul pulpei), ceaiul de macese poate cauza iritarea stomacului (cu senzatie de rau de la stomac) si chiar alergii respiratorii.

Liviu Deculescu

You might also like More from author

Comments are closed.