5 alimente pentru imunitate

Temperatura scazuta, stresul, insomnia si alimentatia defectuasa ne afecteaza organismul si scad imunitatea. In sezonul rece, organismul este nevoit sa lupte impotriva agentiilor infectiosi, fiind mai predispus la boli si raceli.
Vitala pentru intarirea imunitatii este o alimentatie echilibrata. Consumul de alimente bogate in zinc, fier, vitamica C si D ne vor proteja organismul impotriva agentilor infectiosi. Iata cateva alimente pe care este bine sa le consumati in sezonul rece pentru imbunatatirea imunitatii:

Carne de vita

Pentru a-ti pastra imunitatea, organismul are nevoie de zinc. Zincul este necesar in alimentatia zilnica pentru dezvoltarea celulelor albe din sange. Acest sistem de celule recunoaste si distruge invazia bacteriilor si virusurilor.
O sursa foarte bogata in zinc este carnea de vita. Incerca sa consumi macar de trei ori pe saptamana carnea de vita, gatita la abur sau la cuptor, mai putin prajita.
Alte alimente bogate in zinc sunt cereale fortifiante, carne de porc si de pasare, precum si lactatele.

Iaurt

Iaurtul este un aliment usor si foarte bun pentru organism, indicat a fi consumat si in diete. Acest aliment previne apariţia răcelilor prin stimularea sistemului imunitar, gratie aportului mare de vitamina D. Mai mult, ajuta si la refacerea florei intestinale si la o digestie echilibrata. Consumat în fiecare dimineata, un pahar cu iaurt intareste imunitatea, previne constipatia si sindromul de colon iritabil, favorizeaza scaderea nivelului de colesterol si controlarea glicemiei.

Usturoi

Un remediu din folclor pentru cresterea imunitatii este sanatosul si gustosul usturoi. Usturoiul este unul dintre cele mai recomandate alimente impotriva racelii, datorita proprietatilor sale curative si antiseptice, avand un continut bogat in antioxidanti.
Usturoiul este sanatate curata, fiind bogat in fosfor, calciu, potasiu, sodiu, mangan, cupru, sulf, fier, vitaminele B, C şi E. Marele avantaj este ca il puteti folosi pentru o varietate de mancaruri, avand o savoare aparte.

Ciuperci

Ciupercile sunt bune de consumat in orice sezon, avand un continut bogat în selenium şi antioxidanţi. Aceste legume lupta cu succes impotriva răcelii, consumul lor având efecte antivirale, antibacteriene şi anti-tumorale. Totodata, nivelul crescut de vitamina B joaca un rol esential in pastrarea imunitatii la cote maxime.
Studiile au aratat ca ciupercile cresc productia si activitatea celulelor albe din sange, facandu-le mult mai agresive.

Ceai

Un studiu al Universitatii Harvard, in cadrul caruia s-au facut teste de sange pentru a compara functiile imunitare ale celor care beau ceai cu ale celor care nu consuma aceasta bautura, a aratat ca persoanele care consuma cinci cani de ceai negru pe zi au un sistem imunitar mai bun. Totodata, ceaiul ajuta organismul în lupta cu bacteriile, iar ceaiul de ghimbir este cunoscut pentru proprietatile sale antiinflamatoare si pentru faptul ca stimuleaza circulatia.

You might also like More from author

Comments are closed.