3 afecţiuni pe care le combaţi cu valeriană

Supranumită „valiumul vegetal”, valeriana, spre deosebire de alte plante, nu creează dependenţă şi nici nu dă efecte nedorite dacă este consumată în cantităţile recomandate.
Te ajută să scapi de INSOMNIE
Printre compuşii chimici ai valerianei, acidul izovalerianic exercită asupra sistemului nervos central efecte sedative şi relaxante care contribuie la facilitarea somnului şi la ameliorarea calităţii lui. Valeriana poate fi folosită singură sau în combinaţie cu alte plante cu virtuţi sedative cum sunt muşeţelul sau passiflora. 

Efectele benefice se simt după aproximativ o lună de la încercarea următoarelor remedii:

– infuzie de rădăcină de valeriană (o linguriţă de plantă la o cană de apă fiartă, infuzată timp de zece minute, pe care o bei apoi pe parcursul a unei ore înainte de culcare, îndulcită cu miere)

– tinctură de valeriană (4-6 ml, cu o jumătate de oră sau o oră înainte de culcare)

– capsule cu valeriană (400-600 mg tot cu aproape o oră înainte de somn)

Extrasfat

Folosirea pe o perioadă de mai mult de o lună şi jumătate poate să dea… insomnie, iar oprirea bruscă a curei cu valeriană este posibil să atragă palpitaţii, delir sau stare de agitaţie.

You might also like More from author

Comments are closed.