10 alimente care țin de sete

Pe parcursul zilelor de vară, când mercurul urcă în termometre, riscăm să ne deshidratăm. Știai că-ţi poţi potoli setea şi cu alimente, nu doar cu apă?

Băuturi

Ceaiul de rooibos. Dacă îţi este sete, dar ai vrea altceva decât apă, ceaiul de rooibos este alegerea perfectă, în special pentru zilele toride de vară.

 

Nu conţine cofeină, precum ceaiul verde, dar este foarte răcoritor şi hidratant. În plus, ceaiul este o sursă importantă de vitamina C şi de antioxidanţi, care îmbunătăţesc starea de sănătate şi te menţin hidratat întreaga zi. Paradoxal, dacă îl bei cald, corpul tău îşi va regla temperatura mai rapid decât dacă l-ai bea de la frigider. Ceaiul cald ajută la dilatarea vaselor de sânge, lucru ce duce la scăderea temperaturii corpului.

Sucul de roşii. Acest suc conţine aproximativ 90% apă, ceea ce îl face nu doar o băutură sănătoasă, inclusiv pe perioada dietelor, ci şi o bună alegere pentru micul dejun sau pentru gustare. Deoarece are efect răcoritor, sucul de roşii te ,,hrăneşte“ şi te hidratează pentru a face faţă cu brio căldurilor de afară.

ApA cu lămâie. O bună opţiune pentru a te hidrata în zilele călduroase este şi apa cu lămâie. Mai adaugi doar puţină miere de albine şi mentă şi imediat ai obţinut o limonadă. Pe lângă faptul că este o sursă importantă de vitamina C, apa cu lămâie te va energiza rapid şi-ţi va potoli setea pentru o perioadă mai lungă de timp decât apa simplă.   

Legume

Castravetele. Asemenea pepenelui roşu, castravetele este compus mare parte din apă (95-96%), fiind un bun ajutor pentru a-ţi potoli setea. Consumaţi proaspeţi, în salate sau supe reci, castraveţii păstrează pentru mai mult timp organismul hidratat.
O altă modalitate bună de a te hidrata este să adaugi într-un pahar cu apă câteva felii de castravete.
   
Varza. Cu un conţinut bogat în vitamine (A şi C), varza nu numai că ajută la hidratarea organismului (are 91% apă), dar poate reduce nivelul colesterolului ,,rău“ şi este un bun aliat în curele de slăbire. Sub formă de salată, varza oferă organismului importante cantităţi de antioxidanţi şi de minerale.
      
Ţelina. O altă legumă care te ajută să te hidratezi pe timpul verii şi îţi oferă vitaminele şi mineralele necesare organismului este ţelina. Deşi este un pic mai greu de ,,ronţăit“, ţelina conţine mare parte apă, dar şi antioxidanţi. Adăugată în supe sau în salate, ţelina poate preveni anemia.

Salata verde. Cu un conţinut de peste 90% apă, salata verde te ajută să te hidratezi în zilele călduroase de vară, dar ,,are grijă“ şi de digestia şi de silueta ta. O bună sursă de nutrienţi, fibre, antioxidanţi şi betacaroten, salata verde nu ar trebui să lipsească din alimentaţia zilnică a zilelor de vară.

Fructe

Mărul. ,,Un măr pe zi ţine doctorul departe!“ – spune o zicală din bătrâni. De-a lungul timpului, numeroase studii au arătat că substanţele din coaja merelor ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare şi chiar a cancerului. Un măr de mărime medie conţine 82% apă.

Ananasul. Printre fructele verii care nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie se numără şi ananasul. Uită de ananasul pe care îl poţi găsi în comerţ la cutii şi alege fructul proaspăt! Ananasul conţine o substanţă cunoscută sub numele de bromelaină, care ajută la digestie şi la detoxifierea organismului. Ananasul te ajută să te hidratezi (are 85% apă) şi poate ţine locul unui desert delicios şi răcoritor.   

Pepenele roşu. Unul dintre cel mai hidratante fructe ale verii, pepenele roşu conţine cea mai mare parte de apă (aproximativ 95%), dar şi săruri de hidratare, precum magneziu, potasiu, calciu şi sodiu. Fructul este perfect pentru zilele călduroase de vară şi te poate ajuta să echilibrezi pierderile de lichide din organism.

You might also like More from author

Comments are closed.